Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Fókuszban a magyar vasút
A magyar nemzeti vasúttársaság az utóbbi években jelentősen erősítette nemzetközi kapcsolatait, célozva hazánk kelet-nyugat és észak-dél irányú tranzitszerepének fokozását. Ennek is köszönhető, hogy a MÁV kiemelt szerepet kapott a Londonban kedden kezdődött 18. Európai Vasúti Konferencián.


Az európai vasút jövője című konferencián közel száz vasúttársaság, szabályozó, logisztikai vállalkozás, vasúti gyártó, szolgáltató felsővezetői vesznek részt.

A MÁV utóbbi években végzett aktív nemzetközi tevékenységét elismerve, közvetlenül a felvezető előadást követően elsőként Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette a magyar vasút megújításának lépéseit, hangsúlyozva Magyarország központi szerepét a kelet-nyugat és észak-dél irányú vasúti kapcsolatokban. A Fényes jövő: a vasút virágzása egy új korban című, angolul tartott prezentációjában így fogalmazott: „Magyarország és a MÁV határozott lépéseket tett a vasúti közlekedés rendszerének átalakításában, az infrastruktúra megújításában. Az utóbbi időszak kormányzati intézkedései lehetővé tették számunkra a vasúti közlekedés kiszámítható és stabil működtetését." A MÁV vezetője kiemelte továbbá, hogy a vállalat az elmúlt időszak intézkedéseinek köszönhetően - hosszú évtizedek után először - csoport- és tagvállalati szinten is pozitív üzemi eredményt ért el.

A MÁV a versenyképességét növelni kívánó európai vasúti személy- és árufuvarozásban számos nemzetközileg jelentős feladatot magára vállalt. A magyar nemzeti vasúttársaság irányításával kezdte meg működését 2013 novemberében az Európai Unió 7-es vasúti árufuvarozási korridora. A hét ország határain átnyúló folyosó Prága-Bécs/Pozsony-Budapest-Bukarest-Constanta, illetve Budapest-Vidin-Szófia-Theszaloniki-Athén útvonalon biztosítja a vasútvonalak átjárhatóságát, valamint a versenyképes vasúti árufuvarozási szolgáltatás megteremtését. Ugyancsak a MÁV közreműködésével megkezdte működését a Spanyolországtól Záhonyig húzódó 6-os európai vasúti árufuvarozási korridor, aminek létrehozásában a MÁV együttműködő partnerként vett részt Franciaország, Spanyolország, Olaszország és Szlovénia pályahálózat-működtető és kapacitás-elosztó vállalataival közösen.

Mindemellett a MÁV Budapestre hozta tavaly év végén a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsa - a transzszibériai útvonalon megvalósuló fuvarozások volumenének növelésére és koordinálására hivatott szervezet - plenáris ülését. A konferencia hazai megrendezése fokozottan ráirányította a figyelmet a magyarországi tranzitálási és logisztikai lehetőségekre.
A MÁV proaktivitását elismerve, tavaly Dávid Ilonát, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóját az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége (CER) vezető bizottsági taggá választotta; a MÁV első embere egyúttal a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) európai vezető bizottsági tagja is.