

Az EvoBus Hungária Kft. által határidőre leszállított új autóbuszok mintegy 4,2 milliárd forintba kerülnek, a fennmaradó összeg az egyéb projektelemek megvalósulására nyújt fedezetet. A projektet kilencvenöt százalékban az EU és a magyar állam finanszírozta, az öt százalékos önerőt az önkormányzat elnyerte az EU önerőalapjából.
Ingo Fröhlich, a kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a huszonöt hibrid hajtású Mercedes autóbusz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása nemcsak Magyarországon, hanem a világon is egyedülálló.
A fejlesztés további, várhatóan az év végére megvalósuló elemei közé tartozik a városi parkolási és közlekedési rendszer átgondolása, a buszok számára új telephely létesítése, a menetrend teljes körű felülvizsgálata, megállóhelyek átépítése, valamint utastájékoztató rendszer kiépítése.
Kecskemét új, úgynevezett zéró emissziós zónájában a Citaro G BlueTec Hybrid autóbusz akár tíz kilométert is képes megtenni a dízelmotor használata nélkül. A buszban négy elektromos kerékagymotor működik, ezek egy akkumulátorból nyerik a szükséges elektromos energiát, és fékezés esetén képesek energiát visszatáplálni a rendszerbe. A folyamatos energiaellátást a dízelmotor által hajtott generátor biztosítja, a motor működése azonban nem folyamatos, ez az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően be-, illetve kikapcsol. A sebességváltó nélküli autóbusz szinte hangtalanul közlekedik, s az utasok nem észlelnek váltás miatti rándulásokat.