Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nem kell megakamion!
Politikai megállapodást fogadott el a negyedik vasúti csomag három műszaki jogszabályáról a Brüsszelben ülésező Közlekedési Tanács június elején. Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői megvitatták a jelenleg megengedettnél hosszabb vagy nagyobb tömegű kamionok közlekedését egyszerűsítő bizottsági javaslatot. A magyar küldöttség az elmúlt egy év közlekedési eredményeit összegezve átadta a V4 elnökségi feladatokat a soron következő Szlovákiának.


A negyedik vasúti csomag műszaki pillére egy teljesen új járműengedélyezési és biztonsági tanúsítási rezsimet vezet be, amelynek középpontjában az újonnan létrehozott Európai Vasúti Ügynökség áll. A hatáskörátadás ellenére a nélkülözhetetlen szaktudással bíró nemzeti biztonsági hatóságok továbbra is jelentős szerepet kaphatnak a folyamatokban. A magyar delegáció a tanácsi vita során elért megfelelő kompromisszumnak köszönhetően elfogadta a kezdeményezést. Az eredeti bizottsági javaslatot és a tagállami elvárásokat kiegyensúlyozottan összehangoló végleges változat kiemelten fontos elemei a díjak és illetékek meghatározásával kapcsolatban lefektetett alapelvek és a tagállami nyelvhasználatra vonatkozó garanciák.

A magyar delegáció egyértelművé tette, hogy kizárólag a megakamionokra vonatkozó rendelkezés törlése esetén tudja támogatni a jelenleg megengedettnél nagyobb tehergépjárművek közlekedését megkönnyítő javaslatot. Az Európai Bizottság álláspontja szerint a 40 tonna vagy 18,75 méter feletti kamionok határon átmenő forgalma jogszerű, ha a szállítás csak egy határt keresztez, és a két tagállam az úthasználatot belső forgalmában megengedi. A kezdeményezésen túlmenően számos delegáció nemcsak két szomszédos, hanem több tagország viszonylatában is igényelte az engedélyezést. A határozottan képviselt ellenérvek szerint a hosszabb és nagyobb tömegű járművek felgyorsítják a közúti infrastruktúra állapotának leromlását, fokozott közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. A Közlekedési Tanács a vita eredményeként a megakamionokra vonatkozó új szabály nélkül fogadta el a politikai megállapodást.

A testület francia kezdeményezésre a közúti áruszállítási piacra, ezen belül a kabotázsra vonatkozó szabályok alkalmazásának és a kapcsolódó szociális rendelkezések lehetséges jövőbeni harmonizációjának kérdéskörével is foglalkozott. Az elmúlt időszakban több tagállam különböző uniós fórumokon szociális dömpinggel vádolta a területükön áruszállítást végző külföldi vállalkozásokat. A felvetésekre válaszként Magyarország, a V4 országok, Románia, Bulgária és a balti államok közös politikai nyilatkozatban fejtették ki, hogy a hatályos jogszabályok megfelelően kezelik a közúti kabotázs kérdését. Szorgalmazták a kabotázsra vonatkozó jelenlegi szabályok végrehajtásának javítását, támogatták a szabálysértőkkel szembeni határozott fellépést és rámutattak arra, hogy a nemzeti hatóságok rendszeres, közös ellenőrzései elősegíthetik az egységes uniós ellenőrzési gyakorlat kialakítását. A magyar küldöttség hangsúlyozta, hogy az első lépés az uniós közúti áruszállítási piacról szóló bizottsági jelentés alapos megvitatása. A delegáció figyelmeztetett arra, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben körültekintő döntésre van szükség, és nem tud elfogadni olyan javaslatot, amely a piaci működés támogatása helyett további adminisztratív terhekkel sújtja a közúti áruszállási szektort.

A visegrádi országok szakterületi vezetőinek találkozóján Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár mutatta be a félév végén záruló magyar elnökségi időszakban közlekedési területen elért eredményeket. A legfontosabb fejlemény, hogy létrejött az észak-déli közlekedési kapcsolatok bővítésével foglalkozó Magas Szintű Munkacsoport. A V4 államok közlekedési stratégiáinak és fejlesztési terveinek összehangolására hivatott testület május végi budapesti ülésén fogadta el ütemtervét. A felek szeptember végéig összeállítják az idén kezdődő pénzügyi időszakban a nemzetközi hálózatokon megvalósítani tervezett közúti, vasúti, belvízi úti és kikötői fejlesztéseik listáját. 2016 végéig közös álláspontot dolgoznak ki a 2021 után kiépítendő közös közlekedési infrastruktúra projektekről. Völner Pál méltatta a visegrádi államok eredményes együttműködését, összehangolt fellépését több nagy jelentőségű szabályozási kérdésben, a közös nyilatkozatokat pl. a vasúti személyszállítási közszolgáltatások vagy az egységes európai égbolt kezdeményezés ügyében. A V4 elnökségi feladatokat a második fél évtől Szlovákia veszi át Magyarországtól.