Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Elektromos gyorstöltő hibridbuszokra
Az ABB nemrég bejelentette, hogy partneri kapcsolatra lép a világ egyik vezető buszgyártójával, a Volvo Buses-zal. A megállapodás célja, hogy a két vállalat közösen fejlesszen és hozzon forgalomba elektromos és hibrid hajtású buszokat nyílt szabványú egyenáramú (DC) gyorstöltő rendszerekkel.


Az együttműködés keretében olyan, a város egészére kiterjedő, szabványos töltőrendszert állítanak fel az elektromos és villamos-hibridhajtású buszok számára, amely a járművek tetejére telepített automatikus csatlakozó rendszeren keresztül a buszmegállókban, avagy kábeles töltőrendszer segítségével az éjszaki üzemszünetben képes gyorsan feltölteni a járműveket.

Ennek a nemzetközi szabványokon alapuló megoldásnak a segítségével a meglévő e-mobilitási technológiákat maximálisan ki tudják használni,amely biztosítja a városi elektromos közúti közlekedés gyors kiépülését. Az első közös projektet Luxemburg tömegközlekedési rendszere jelenti majd, amit 2015-re terveznek.

A Volvo új, elektromos-hibridhajtású busza, amely a hagyományos diesel üzemű buszokhoz képest hetvenöt százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, ez év szeptemberében, Hannoverben tartandó IAA kiállításon (Hannoveri Haszongépjármű Kiállítás) mutatkozik be a nagyközönség előtt.

Az ABB a villamos hálózatok, míg a Volvo az elektromos buszok (e-buszok) terén szerzett szaktudásával járul hozzá az e-buszok gyorstöltő szabványainak továbbfejlesztéséhez, ami érinti az infrastruktúra kommunikációs protokolljait, az elektromos hálózatokat és az e-buszokat is.

Az elektromos buszok töltési szabványa a nemrég elfogadott, a személyautókhoz kifejlesztett, globális DC gyorstöltő szabványokon alapul, ami garantálja a biztonságot, elősegíti a beruházások ösztönzését és a hosszú távú elkötelezettséget éppúgy, mint a tiszta közlekedés elterjedését.

"Nagy örömünkre szolgál, hogy a világ közlekedési iparának vezető cégével létesítünk partneri kapcsolatot, azzal a céggel, amelynek az e-mobilitási jövőképe megegyezik a miénkkel, s ez összhangban áll ABB azon elkötelezettségével, hogy a villamos energiával és a termelékenységgel jobb világot teremtsünk"- mondta Pekka Tiiten, az ABB Gyártásautomatizálás és Hajtások divízió vezetője. A városiasodás soha nem tapasztalt léptekkel halad előre, melynek nyomán világszerte egyre terebélyesebbé nőnek a városi infrastruktúrahálózatok. Az együttműködésünk támogatja azokat a fenntartható és költséghatékony közlekedési megoldásokat, amelyek meg tudnak birkózni az egyre növekvő elővárosi közlekedési igényekkel."

A partnerség fő célja az e-buszok automatikus gyorstöltésének szabványosítása, ami kiterjed az infrastrukturális töltési megoldás és az e-busz közötti kommunikációs protokollra, az elektromos interfészre és a tetőre szerelt csatlakozó rendszer (ACS) specifikációira is.

"Nagyon örülünk az ABB-vel létesített partnerségnek. A két cég együtt teljes körű és versenyképes ajánlatott tud kínálni világszerte azoknak a nagyvárosoknak, amelyek fenntartható tömegközlekedésre kívánnak átállni"- mondta Håkan Agnevall, a Volvo Buses elnöke. „Az elektromos-hibridhajtású buszok és tisztán elektromos meghajtású buszok a jövő megoldását jelentik a városi tömegközlekedés számára."

A Volvo buszgyártásra szakosodott leányvállalata, a Volvo Buses 2009-ben jelent meg a piacon az első hibridhajtású autóbuszával, és azóta 1600 hibridhajtású buszt szállított a világ huszonegy országába. A cég az első teljesen elektromos hajtású autóbuszát 2015 júniusában, a svédországi Göteborg városának „ElectriCity" elnevezésű projektje keretében állítja majd üzembe.

Az ABB 2010 óta több mint 1500 DC gyorstöltő rendszert szállított világszerte, töltőhálózatokat helyezett üzembe autógyári, közüzemi, kormányzati és kiskereskedelmi vevői számára, köztük országos hálózatokat is Hollandiában, Észtországban és Dániában.

Az első közös projekt keretében a Volvo elektromos-hibridhajtású buszokat és az ABB automatikus e-busz-töltőket állít üzembe Luxembourg tömegközlekedési rendszerében. Ennek eredményeként a Sales-Lentz társaság járatain, 2015-re 12 db Volvo Electric Hibrid busz fog üzemel.

A projekt szervesen illeszkedik Luxembourg „Mobilitási Hálózatába" („Mobility Network"), amely a nyugat-európai ország különböző közlekedési projektjeit hívatott összekötni azzal a céllal, hogy kiaknázza a szinergiákat, és közös jövőképet alakítson ki a jövő közlekedése számára.