A gumiabroncsok gyártása során számos nyersolaj-származékot használnak fel: vegyszereket, kormot és olajokat. A nyersolaj azonban véges nyersanyag, és az árképzés ingadozása miatt az utóbbi időkben komoly kihívások elé állította a gumiipart. Mindezen okok miatt az iparág szükségszerűen alternatív megoldások kifejlesztésébe fektette erőforrásait.
„Vegyészmérnökeink már egy ideje olyan új alkotóelemek és gyártási technológiák kutatásával foglalkoznak, melyek csökkentik a nyersolaj-származékok használatát a gumigyártás során. Ezek a kutatások az - eredeti keményítő-adalékot felhasználó -- Goodyear BioTred abroncs fejlesztésénekfolytatását jelentik" - nyilatkozta Herman Vereecken, a Goodyear Mezőgazdasági és Ipari Gumiabroncsok üzletágának marketingigazgatója.
„A növényi olajok használata az összetevőkben azt jelenti, hogy az alkotóelemek hozzávalóit újra át kell formálni, és egy olyan új gyártási mechanizmust fejleszteni, mely biztosítja, hogy a BioTred 2 abroncsok legalább olyan jók vagy jobbak legyenek, mint a konvencionális OPTITRAC gumiabroncsok" - tette hozzá Herman Vereecken.
„A BioTred 2 gumihoz pálmaolajat használunk. Ennek előnye a telített és telítetlen zsírsavak eloszlása. Számos más növényi olajon kísérleteztünk, míg megtaláltuk az elvárásainknak megfelelőt - mondta Patrick Kunysz, a luxemburgi Goodyear Technológiai Központ vezető mérnöke. - A BioTred 2 innovációja a későbbi gumialapanyag-gyártás jövőjét megalapozó információkkal látott el minket" - tette hozzá Kunysz.
A gyártás megkezdése előtt a koncepció-abroncs számos teszten esik át a Goodyear Technológiai Központ laboratóriumaiban. A BioTred 2 autógumikat ezek után különböző kondíciók között tesztelik, földeken és közúton egyaránt. A BioTred 2 autógumi minden alkotóeleme megfelel a 2010-től érvényes EU-szabályozásnak, mely szerint az autógumik csak alacsony mennyiségű policiklin aromákat tartalmazhatnak.