Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Oktatás-továbbképzés
Oktatás-továbbképzés
Vissza a természethez!
A tanulók természettudományos gondolkodásmódjának fejlesztése nélkül elképzelhetetlen a környezettudatosságra nevelés. Ezért az OKM a természettudományos oktatás megújítása, a kompetencia alapú oktatás általánossá tétele, a közoktatásban tanuló diákok természettudományos gondolkodásának fejlesztése érdekében hét pontban foglalja össze a feladatokat.

A természettudományos oktatás fejlesztése érdekében 2013-ig elvégzendő, az Országos Köznevelési Tanács javaslatai alapján elkészített, javaslat fő pontjai:

1. A közoktatásban a tartalom és tananyagfejlesztés területén támogató
programokat kell elindítani. A cél olyan oktatási program (pedagógiai rendszer)
elkészítése és kiadása, amely biztosítja a tanulói érdeklődésnek megfelelő, differenciált
felkészítés, felkészülés lehetőségét, az átlagos, elvárható szinten és az átlagon felüli,
kiemelkedő tehetséggel rendelkezőknek.

2. Erősíteni kell a természettudományos tartalmakat közvetítő pedagógusok
módszertani felkészítését. E célból az oktatási program (pedagógiai rendszer) részeként
biztosítani kell a pedagógus-továbbképzés fejlesztését ezen a területen. Erősíteni kell a
szaktanácsadás rendszerét, a szakmai szervezetek bevonását a továbbképzésbe, az
információs fórum működtetésébe.

3. Szükséges megszervezni a közoktatásban a természettudományos oktatás
tudományos szintű vizsgálatának megszervezését, a visszajelzések fejlesztő beépítését.
4. Támogatni kell a nevelési-oktatási intézmények természettudományos típusú
tárgyainak eszközfejlesztését.

5. Erősíteni kell a természettudományok társadalmi fontosságáról szóló
szemléletformáló és kommunikációs tevékenységeket a fiatalok ösztönzésére a műszaki
és természettudományos pályák irányába. Pl.: a sajtóban a természettudományos pályák
bemutatásával, tudományos ismeretterjesztő anyagok megjelenésével.

6. Növelni kell a felsőoktatás szerepét a természettudományos oktatásban. Be kell
vonni a gazdaság szereplőit a jelentkezők érdekeltségének növelésébe.

7. Erősíteni kell a felsőoktatási felvételi eljárásban a természettudományos
tantárgyak szerepét.

A tervezet a jelenleg rendelkezésünkre álló lehetőségek alapján készült, amely a feltételek javulásával tovább bővíthető.
A pontok kifejtése, a tevékenységek felelősei részletesen az alábbi linken olvashatók:
Fejlesztési terv a természettudományos oktatás megújítására (PDF)

A tervezetről a vélemények és a javaslatok legkésőbb 2009. április 10-ig az alábbi e-mail címre küldhetők: laszlone.balogh@okm.gov.hu