Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Anno
Anno
Mi történt anno március 30-án?
Egy évvel ezelőtt 2008. március 30-án vasárnap 0:00-kor a Cseh Köztársaság, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Málta, Szlovákia és Szlovénia valamint a schengeni rendszer korábbi 15 állama közötti repülőtéri határellenőrzések megszűnésével lezárul a bővítési folyamat.

Miután 2007. december 21-én megszűnt a szárazföldi és a vízi határellenőrzés, 2008. március 30-án vasárnap megszűnik a repülőtéri határellenőrzés is a Cseh Köztársaság, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Málta, Szlovákia és Szlovénia között, valamint ezen országok és a korábbi schengeni tagállamok között.

Erre az időbeli távolságra azért volt szükség, hogy a légi határellenőrzések megszűnésének időpontja egybeessen a repülőtéri menetrendekre félévente történő áttéréssel, ami lehetővé teszi az érintett EU-repülőtereken a zökkenőmentes alkalmazkodást.

Az utasok most már egyéb formalitások nélkül repülhetnek a kibővített schengeni térségen belül a repülőterek között. Ez pozitív hatással jár, csökkenti a sorban állást és megkönnyíti az eljárásokat azon uniós polgárok és mások számára, akik a schengeni térségen belül repülnek. A légitársaságok természetesen továbbra is ellenőrzik a személyazonosságot az utasfelvételkor és a beszálláskor. A járatonként elvégzett szokásos biztonsági ellenőrzések utazási céltól függetlenül fennmaradnak.

Az Európai Bizottság alelnöke, Jacques Barrot a következőket nyilatkozta: „A légi határellenőrzés megszüntetése egy páratlan és történelmi jelentőségű siker megvalósításának utolsó lépése: az EU 24 országa között nincs belső határ. A Bizottság elismerését fejezi ki azon tagállamok felé, amelyek a legmodernebb biztonsági rendszereket és „Schengen terminálokat" helyeztek működésbe repülőtereiken. A schengeni térség bővítése jelzi az EU amelletti elkötelezettségét, hogy az EU külső határainak biztonságosabbá tétele mellett megkönnyítse az EU-n belüli és az EU-ba irányuló jogszerű utazást."

Talán mondanunk sem kell, hogy az átállás nem jöhetett volna létre magasan képzett mérnökök és informatikusok nélkül.