Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Vélemény
Vélemény
Szervdonor kerestetik
Megjött a tavasz, kirajzanak a motorosok. Így is lehetne jellemezni azt a folyamatot, amely a zöld évszakhoz köthető. Nem is lenne ezzel semmi baj, ha mindenki a KRESZ előírásai szerint cselekedne. Idén január elsejétől életbe lépett változásokról még kevesen tudnak, például, hogy a motorosok és kerékpárosok előre mehetnek a lámpánál, illetve használhatják a buszsávot. A kerékpárosok pedig behajthatnak ellenirányból is az egyirányú utcába.

Botrányos. Mármint ami a hazai közlekedési morált illeti. Mert nálunk még nincs, vagy inkább már nincs kultúrája a közlekedésnek. A motorosok nagyon elvadultak; lassan már az egymás felé integetés régi szokása is elhalványul az irtózatos sebességgel közlekedő kétkerekűek között. És természetesen a lámpánál sincs ez másként. Úgy mennek előre, hogy még csak nem is lassítanak, valamint a záróvonalat átlépve (nem kevéssé) a szembe sávban közlekednek, és még fel vannak háborodva, ha az onnan érkező majdnem elgázolja őket. Nem értem. Én is motorozok, mégsem zavarom meg a forgalom nyugalmát, még sohasem ütöttek el, szorítottak le, és esni is még csak kisebbet sikerült, persze az az ifjonckori hévnek volt köszönhető (megjegyzem, nem a forgalomban történt).

Természetesen tudom milyen, amikor fiatalon az embernek még nem alakult ki igazán a félelemérzete, és persze a sebesség iránti vágy mindent maga alá utasít, de azért lehet ezt kulturált formában is csinálni. A mai korszerű motorok bőven 100 lóerő felett vannak, és súly-lóerő arányuk a Formula 1-es versenyautókéval vetekszik. Valamint egyes fokozatban képesek elérni az autópályán megengedett maximális sebességet. Városban jóformán váltani sem kell.

Meg kell tanulni motorozni. Először segédmotorozni kell, akár felnőtt fejjel is. Nem szégyen ez, hiszen az életünkről és persze a mások életéről is van szó. Aki már úgy érzi, hogy elég gyakorlott, az mehet a versenypályára játszadozni. Mert manapság már nem is olyan horrorisztikus összegért akár a Hungaroringre is ki lehet menni. Több barátom is ezt teszi, ott éli ki magát. Sőt, ingyenes vezetéstechnikai tréningeken is részt lehet venni.

A motorosok közkedvelt helyei közé tartozik a hegyi szerpentin. A Pilisben most rendőrök ellenőriznek és osztogatnak tájékoztatókat a KRESZ módosításokról. Ha felmegyünk Dobogókőre, az út melletti fák tele vannak koszorúkkal. A problémát pedig nem minden esetben a gyorshajtás, hanem az autósok figyelmetlensége jelenti. Mert az autósok a rossz példát látva persze nem engedékenyek a motorosokkal. A mai világban ez így működik. Sajnos.

A kerékpárosok pedig, akik egyre növekvő számban vesznek részt a közúti forgalomban, szintén nincsenek tisztában a közlekedési szabályokkal. Mert az egyirányú utcába szemből való behajtás nem azt jelenti, hogy az út közepén szürkületben kivilágítás nélkül megyünk neki a normál irányba haladó autósnak, majd amikor az megpróbál kikerülni úgy, hogy a saját és az álló autók épségét kockáztatva elrántja a kormányt, még bele is rúgunk az oldalába. Ez nem szép. Hova lett a régi idők közlekedési morálja. Nem vagyok egy öreg motoros, de azért 10-15 éve még megálltak segíteni, ha baj volt a járművemmel. Elég gyakran meg is esett. Akkor még szocialista remekekkel jártunk. Azok persze nem is mentek így.

A cikk végére érve elnézést kérek azoktól, akiknek a lelki világába tiportam. Természetesen az imént említettek csak kirívó példák. A vezetők többsége felelősségteljesen teszi a dolgát. De azért érezzük, lehetne ezt jobban is csinálni...
2010.04.18.