A tavalyi évhez hasonlóan az online vásárlók körében egyre népszerűbbek az elektronikai termékek. A felmérések szerint az elmúlt 12 hónapban az internetes vásárlók 47 százaléka ilyen cikket vásárolt -írja a KutatóCentrum sajtóközleménye.
Maga az arány idén sem változott, ám az online vásárlók száma jelentősen nőtt 2011-ben. Az adatok azt mutatják, hogy a jövőben még jelentősebb növekedés elé nézhet az internetes piac, ráadásul a netes vásárlást tervezők több mint fele gondolja úgy, hogy az elkövetkezendő egy év során valamilyen elektronikai eszközt fog vásárolni interneten keresztül. Ez a kategória egyébként a könyveket, valamint a ruházati cikkeket előzte meg és ez az arány várhatóan a jövőben sem fog megváltozni.
A tavalyihoz képest a legnagyobb visszaesést a CD-k és a DVD-k online piacán lehetett észlelni. Ennek valószínűleg az lehetett az oka, hogy egyre inkább népszerűvé válik az internetes zenehallgatás, valamint a filmek letöltése, ráadásul a nagyobb kapacitású hordozható memóriák megjelenésével kimegy a divatból az optikai tárolók használata.
Jelenleg az elektronikai termékeken belül a mobiltelefonok, és a PDA-k (31%) a legnépszerűbbek, őket követik a számítógépek, valamint a hozzájuk tartozó alkatrészek (29%). A harmadik helyen a háztartási gépek állnak (24%). Az MP3, MP4 és MP5 lejátszót kereső vásárlók száma az idén hét százalékkal visszaesett, így már csak 13 százalékos a vásárlási kedv. Ez természetesen az okostelefonok elterjedésének köszönhető, melyek egyre inkább átveszik a zene és video lejátszók, a fényképezőgépek és kamerák, valamint a navigációs egységek szerepét.
Az idei adatok alapján a háztartási eszközök forgalma is megnőtt, a legtöbben mosógépet, mikrohullámú sütőt, valamint hűtőszekrényt kívántak vásárolni. A számítógép alkatrészek közül a router és a merevlemez volt a legnépszerűbb.
Az online vásárlás népszerűsége leginkább a gyors ár és termék összehasonlításon alapul, emellett pedig kényelmi szempontok is sokat nyomnak a latba.