Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Innováció
Innováció
Innováció a Xeroxtól
A Xerox innovációs energiáit részben arra irányítja, hogy egyszerűsítse a modern közlekedés komplex rendszerét, és ezzel kényelmesebbé, megbízhatóbbá és gazdaságosabbá téve azt a közlekedők számára.


Néhány újdonságot szeretnénk bemutatni, melyek segítségével kellemesebb lehet majd az utazásunk. Íme egy kis betekintő azokba a Xerox újításokba.

• Képalkotó technológia / HOT és HOV sávok: a HOT (nagy utasszámú díj) és HOV (nagy utasszámú jármű) sávoknak köszönhetően több embert lehet közlekedtetni ugyanakkora útkapacitás mellett. Amíg ezek a megoldások csökkentik a káros anyag kibocsátást, és javítják a levegő minőségét, a betartatásuk komoly kihívás, mert a rendőröknek személyesen kell figyelniük a sávokat. A Xerox kutatói kifejlesztettek egy olyan kép-alapú prototípust, ami automatizált képelemző technológiával pontosan megállapítja, hogy egy járműben hányan utaznak. Ez a megoldás hasznos lehet azoknak a városoknak is, ahol a buszsávokat díjfizetés fejében átengedik az egyetlen utast szállító járműveknek is.

• Automatikus rendszám-felismerés (ALPR): Manapság sok díjbeszedő rendszer rádiófrekvenciás azonosítókra (RFID) és ALPR videokamerás megoldásokra épül. A kutatók azt is vizsgálják, hogy a videokamerák (például az ALPR rendszer kamerái) által összegyűjtött információt hogyan lehetne más biztonsági megoldásokban is alkalmazni. Lehetőséget adhatna például a rendőrségnek, hogy gyorsabban végiglapozzák a videókat egy gyanúsított járművet keresve, így könnyebben elfoghassák a szökésben lévő bűnözőket.

• Parkolás:

o Intelligens városi parkolási rendszer: a Xerox etnográfusai és számítógépes szakemberei segítenek a sofőröknek gyorsabban parkolóhelyet találni. Elemzéseik segítségével megállapítható az elérhető parkolóhelyek száma, és néhány új szolgáltatás, mint például a kereskedői parkolóhelyek, lefoglalt parkolók, garázsok előtti helyek és rakodási területek kezelésével segítenek a legtöbbet kihozni a városban szétszórt parkolási lehetőségekből.

o Parkolási igénykezelő szolgáltatás: A Xerox kutatói kifejlesztettek egy olyan parkolási-árazógépet, ami a parkolási díjakat az aktuális igényekhez és szabad helyekhez igazítva szabályozza. Fejlett adatelemzés révén úgy növeli vagy csökkenti a díjakat, hogy azzal kordában tartható legyen az a forgalom és a légszennyezettség, amit az utcai parkolóhelyre vadászó autók generálnak. A parkolódíj-gép önálló modulként beépül a Xerox új MergeTM parkoláskezelő rendszerébe, ami egyetlen kézben fogja össze a város parkolóóráit, mobilos fizetőrendszerét, érzékelőit, felügyeletét és díjbeszedését.

• Tömegközlekedés: A Xerox Kutatóközpontban dolgozó tudósok meglévő jegyeladási adatokat elemeznek, hogy a városi közlekedési vállalatoknak jobb rálátása legyen arra, utasaik miként használják a tömegközlekedést, és ügyesebben reagálhassanak igényeikre. Az adatokat demográfiákkal, más közlekedési lehetőségekkel és időjárási előrejelzésekkel összevetve szimulálhatók az utazások, és előre láthatók az infrastruktúra változtatásának hatásai. A masszív adatmennyiség folyamatos elemzése vizuálisan nyomon követhető egy városi felügyelő monitoron.