Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Műhamu-teszt
Elsőként hozott létre mű hamufelhőt az easyJet, az Airbus és a Nicarnia Aviation, hogy a közösen fejlesztett AVOID szenzorukat repülés közben bevessék.


A hamudetektor tesztje sikeresnek bizonyult, hatvan kilométer távolságról is észlelte az 2010-es izlandi vulkáni hamufelhő másolatát. Az egyedülálló technológiát, mellyel minimálisra csökkenthették volna a 2010-es légtérzárlatot, 2014 végén már saját flottáján is használná az easyJet.

Egy tonna izlandi hamut szórt szét az easyJet és a Nicarnia Aviation a francia Vizcayai-öböl felett, hogy a 2010-es Eyjafjallajökull vulkán kitörés okozta légtéri állapotot rekonstruálják. A 600 és 800 láb magasságban elhelyezkedő 2,8 km hosszúságú mű hamufelhő kezdetben szabad szemmel is látható volt, de gyorsan eloszlott, nehezítve ezzel a detektálás folyamatát.

A tesztelés során egy kisebb géppel a felhőbe repülve megmérték annak koncentrációját, majd egy AVOID detektorral felszerelt Airbus A340-300-as géppel a hamufelhő felé vették az irányt, amely már 60 km távolságról észlelte a veszélyt a légtérben.

Ian Davies, az easyJet mérnök igazgatója elmondása szerint a kereskedelmi használatba vételt megelőző egyik legfontosabb lépés volt a tesztelés. „Az easyJet azt tervezi, hogy a mostani flottáján már 2014 végén használni fogja ezt az egyedülálló rendszert"

„Egy nagyon érdekes és sikeres kísérlet áll mögöttünk, melynek során bebizonyosodott, az AVOID rendszer már az alacsony hamukoncentrátumot is képes észlelni a légtérben" - tette hozzá az AVOID technológia feltalálója, Dr Fred Prata. „A teszt szép példája annak, milyen az, amikor az ipar és a tudomány összefog, hogy egy fontos problémára megoldást találjanak."