Anno
Mi történt anno augusztus 8-án?
Ezen a napon adták át a forgalomnak 2007-ben a Kőröshegyi völgyhidat, az M7-es autópálya viaduktját, Magyarország leghosszabb hídját. A völgyhíd a Balaton déli partjával párhuzamosan fut, Zamárdi és Balatonszárszó között, a Kőröshegy déli szomszédságában. 1872 méter hosszú, legmagasabb pontja a terepszinttől 88 méter, szélessége meghaladja a 23 métert (23,80 m). A híd tizenhat pillére közül a legmagasabb 79,70 méter, s a legalacsonyabb is 17,70 méter, míg a pillérek közti legnagyobb távolság 120 méter.
A fő híd mellett még egy 300 és egy 168 méteres kis völgyhidat is tartalmaz a komplexum, mely 43 milliárd forintba került. Építése során minden adminisztratív és közéleti akadállyal meg kellett küzdeni, de hogy a végén az igaz győzelmét ünnepelhetjük e, az kérdéses.
Az Állami Számvevőszék szerint: „a Kőröshegyi völgyhíd megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága mindezek („2000-ben egy szakértői csoport az érintett szakaszra egy olyan nyomvonalváltozatot dolgozott ki, amely elkerülte Kőröshegy települést, a szükséges híd és az alagút hossza fele volt a völgyhídnak és 7-13 m magasan keresztezhető volt az a völgy, amelyet a völgyhidas változat 70-80 m magasan ível át. A szakértői tanulmány szerint ez a nyomvonal a lakossági elfogadottság és tájvédelem szempontjából jobb paraméterekkel rendelkezett a völgyhidas megoldásnál", illetve, hogy „Kőröshegy Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szakértők által kidolgozott nyomvonalat és annak továbbfejlesztett változatát nem tárgyalta meg, azokról elutasító határozatot nem hozott. 2001 elején Kőröshegy önkormányzata azt jelezte, hogy az új nyomvonalváltozat ellentétes a község 1996-ban elfogadott rendezési tervével, és a lakossággal csak a völgyhidas változatot egyeztették".) alapján nem igazolt."
Nagy magyar völgyhíd - kis magyar anzix.