Anno
Mi történt anno augusztus 17-én?
Ezen a napon (egyes források szerint egy-két nappal korábban) adták át a forgalomnak 1884-ben a Keleti Pályaudvart. A pályaudvar vasszerkezetét Feketeházy János hídépítő mérnök tervezte. Az ötrészes, monumentális, reneszánsz mintázatú kapuzat és az épület valamennyi kovácsoltvas díszítése Jungfer Gyula európai hírű műlakatos keze munkája, a csarnokot Lotz Károly festményei, valamint Than Mór freskói ékesítik.
Baross Gábor közlekedési miniszter szobrát 1898-ben helyezték el az épület előtt - hangsúlyozta. Az eredetileg Központi Indóház néven ismert pályaudvart 1892-től nevezték át Keleti pályaudvarrá. Becslések szerint a pályaudvaron átadása óta egymilliárd látogató fordult meg.
Ezen a napon született 1932-ben Encsen Tóth István erősáramú villamosmérnök. Műszaki tanulmányait Miskolcon kezdte a Gépipari Technikumban, mert a kassai ösztöndíját a háború elsodorta. Sikeresen érettségizett 22 társával 1952-ben, az osztály fele nemrég ünnepelte a 60. évfordulót. diósgyőrött. A Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett diplomát 1957-ben. Pályáját a Villamosipari VizsgálóÁllomáson kezdte, mely 1957-ben vette fel a Magyar Elektrotechnikai Ellenőrző Intézet nevet. A Kohászati Gyárépítő Vállalatnál (KGYV) villamos ívkemencék értékesítése, külföldi (Svédországtól Vietnamig) felépítése volt a feladata. Az ipari gyakorlat mellett egyetemi jegyzetet is lektorált. Jó egészségnek örvendve ma is aktív, légpárnás eszközökkel, robbanásbiztos berendezésekkel foglalkozik.