A Polo R és az A1-es alapjaira épített S1-es tehát Quattro technológiával lesz felruházva. A Volkswagen ugyanis a Polo R-t csak első kerék meghajtással ruházta fel éppúgy, mint a Golf R-t és a Scirocco R-t. A Párizsi Autószalonon az Audi ugyan bemutatta az új S1-et, de az csak A1 1,4 TFSI név alatt debütált, mivel nem rendelkezett négy kerék meghajtással, a gyártó pedig nem akarta elrontani az „S" széria - a vásárlóktól már megszokott -, erőteljes képét. Az autón tehát csak egy „S-line" dizájn volt látható.
Kijelenthetjük tehát, hogy a VW Polo R elindult a fejlesztés rögös útján, ám nem lesz egyszerű dolga a mérnököknek, ha meg akarják változtatni a PQ25-ös platformot. Még az is lehet, hogy az új fejlesztés eredményeképp egy CrossPolo, azaz egy emelt hasmagasságú, négykerekes kisautó is létrejöhet, amely harmadik szereplőként kulcsfontosságú szerephez juthat, és anyagi bázisát adhatja az új platformnak.
Az Audi a Párizsban bemutatott A1 1,4 TFSI-re ugyan négy kerék meghajtású rendszert szeretne felszerelni, ám a sikerhez ez valószínűleg kevés lesz. A bemutatott modellbe ugyanis egy jól feltekert, 1,4 literes, feltöltött erőforrás dolgozik, 185 lóerővel, és 250 Nm-es forgatónyomatékkal. Ez a teljesítmény azonban nagyon kevésnek bizonyulhat egy „S" szériás autóban, hiszen a már harminc éves S1-ben is jóval kétszáz lóerő feletti erőforrás dolgozott. Az Audi rajongók pedig nem fogják túlzottan honorálni, hogy drága pénzért egy középkategóriás autóba ülhetnek. Nem is beszélve az S1 már-már kultikus hírnevének egy pillanat alatti sutba dobásáról.
Hazánk útjain is óriási mennyiségű Audi szaladgál, és elég sok köztük az erősített, „S" verzió. Valószínűleg itthon is kevesen örülnének, ha egy csúcsmodellben ülve például megalázná őket egy tízéves technológia. Az ingolstadti gyártónak tehát még a Quattro hajtáson kívül is lesz min törnie a fejét, ha újabb híveket akar maga mellé állítani.