Az amerikai és japán piacokra két év múlva kerülő jármű sajnos csak egy közepes hatótávolságú jármű lesz. A mindössze hat kilowattórás akkumulátorainak köszönhetően a 163 lóerős villanymotor átlagosan csak húsz kilométeres távolságra képes az autót és utasait eljuttatni. Maximális sebessége pedig száz kilométeres lesz óránként. A telepek teljes feltöltése 120 volton nagyjából két és fél órát vesz igénybe, 240-volton pedig pontosan a felét.
A hibrid hajtáslánc másik résztvevője egy kétliteres, soros, négyhengeres, Atkinson ciklusú i-VTEC motor. Az Atkinson ciklus annyiban valósul meg benne, hogy a szívószelepet már jóval alsó holtpont után zárják, így a keverék egy része visszaáramlik a szívócsőbe. Ezzel javul a hatásfok, ám a fajlagos teljesítmény a kisebb sűrítési végnyomás miatt romlik. Ezeket a motorokat általában hibrid járműveknél alkalmazzák, a Toyota például előszeretettel építi be őket járműveibe. A motor erejét, a Fit EV-ben egy CVT sebességváltón keresztül továbbítják a kerekeknek.
A kocsi normál használat mellett csak az elektromos motorját használja. Ha az akkumulátorban kevés az energia, bekapcsolja a benzines erőforrást is, ami besegít a hajtásba, és tölti az akkukat. Fékezésnél a kinetikus energia visszanyerő rendszer működésbe lép, és szintén az akkumulátorokat tölti. Autópályán csak a benzinmotor működik, hiszen nagyobb sebességnél a villanymotor hatásfoka leromlik. Nagyobb gyorsításoknál azonban a villamos motor is besegít.
Állítólag egy teljesen elektromos, ötajtós, csapott hátú változat is meg fog jelenni a kínálatban, de ezt a hírt egyelőre nem erősítették meg, bár nem is cáfolták. Az FCX Clarity modellből vett, különleges kialakítású elektromos motor hajtja majd a járművet, az energiaellátásról pedig a lítium-ionos akkumulátorok gondoskodnak. A jármű maximális sebessége 145 km/h környékén mozog majd, és az egyetlen töltéssel megtehető út hossza meghaladja a 160 kilométert. Persze ez is a háromféle vezetési módtól függ, hiszen választhatunk Eco, Normál, és Sport mód közül.
A jármű teljes feltöltése azonban ezeken az adatokon jelentősen ront, hiszen 120 volton tizenkét órát vesz igénybe. Szerencsére az európai hálózati rendszer 240 voltján ez az idő mindössze csak hat óra.
A Magyar Elektrotechnikai Egyesületen belül a Villamos Energia Társaságnak (MEE VET) hat altagozata létezik. Ezek egyike az Energiahatékonysági és Elektromos Jármű Tagozat, amely küldetésének tekinti a hazai villamos meghajtású járművek térhódításának egészséges fejlődését.