Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Honda Fit EV
A Honda is teljes bedobással fejleszt. Ígéreteinek eleget tesz, miszerint a Honda Fit alapjaira felépíti a Fit EV-t, vagyis egy közepes méretű plug-in hibridet. A Los Angeles-i Motorshow-n mutatták be a prototípust.

Az amerikai és japán piacokra két év múlva kerülő jármű sajnos csak egy közepes hatótávolságú jármű lesz. A mindössze hat kilowattórás akkumulátorainak köszönhetően a 163 lóerős villanymotor átlagosan csak húsz kilométeres távolságra képes az autót és utasait eljuttatni. Maximális sebessége pedig száz kilométeres lesz óránként. A telepek teljes feltöltése 120 volton nagyjából két és fél órát vesz igénybe, 240-volton pedig pontosan a felét.

A hibrid hajtáslánc másik résztvevője egy kétliteres, soros, négyhengeres, Atkinson ciklusú i-VTEC motor. Az Atkinson ciklus annyiban valósul meg benne, hogy a szívószelepet már jóval alsó holtpont után zárják, így a keverék egy része visszaáramlik a szívócsőbe. Ezzel javul a hatásfok, ám a fajlagos teljesítmény a kisebb sűrítési végnyomás miatt romlik. Ezeket a motorokat általában hibrid járműveknél alkalmazzák, a Toyota például előszeretettel építi be őket járműveibe. A motor erejét, a Fit EV-ben egy CVT sebességváltón keresztül továbbítják a kerekeknek.

A kocsi normál használat mellett csak az elektromos motorját használja. Ha az akkumulátorban kevés az energia, bekapcsolja a benzines erőforrást is, ami besegít a hajtásba, és tölti az akkukat. Fékezésnél a kinetikus energia visszanyerő rendszer működésbe lép, és szintén az akkumulátorokat tölti. Autópályán csak a benzinmotor működik, hiszen nagyobb sebességnél a villanymotor hatásfoka leromlik. Nagyobb gyorsításoknál azonban a villamos motor is besegít.

Állítólag egy teljesen elektromos, ötajtós, csapott hátú változat is meg fog jelenni a kínálatban, de ezt a hírt egyelőre nem erősítették meg, bár nem is cáfolták. Az FCX Clarity modellből vett, különleges kialakítású elektromos motor hajtja majd a járművet, az energiaellátásról pedig a lítium-ionos akkumulátorok gondoskodnak. A jármű maximális sebessége 145 km/h környékén mozog majd, és az egyetlen töltéssel megtehető út hossza meghaladja a 160 kilométert. Persze ez is a háromféle vezetési módtól függ, hiszen választhatunk Eco, Normál, és Sport mód közül.
A jármű teljes feltöltése azonban ezeken az adatokon jelentősen ront, hiszen 120 volton tizenkét órát vesz igénybe. Szerencsére az európai hálózati rendszer 240 voltján ez az idő mindössze csak hat óra.


A Magyar Elektrotechnikai Egyesületen belül a Villamos Energia Társaságnak (MEE VET) hat altagozata létezik. Ezek egyike az Energiahatékonysági és Elektromos Jármű Tagozat, amely küldetésének tekinti a hazai villamos meghajtású járművek térhódításának egészséges fejlődését.