Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Teljes átalakítás a tömegközlekedésben
A kormány február közepéig megvitatja azokat a problémákat, melyek a nagyobb rendszereket, így például a tömegközlekedést és a munkanélküliséget érintik. Átnézik a működtetés egyes területeit, majd megállapítják, mely területeken folyik pazarlás, és azok okát megszűntetik.

Nagy Anna kormányszóvivő egyelőre tartalmi részleteket nem közölt. A miniszterelnök azonban a Dow Jones-nak, valamint a Wall Street Journal-nak adott interjújában elmondta; a nemzetgazdasági miniszter előterjesztése alapján február 15-ig meg fogják vitatni a nyugdíjrendszert, a gyógyszertámogatásokat, a munkanélküli segélyezés rendszerét, valamint a rettentően költséges tömegközlekedési rendszer reformját.

Szijjártó Péter elmondta, hogy a tömegközlekedési rendszerek felülvizsgálatára mindenképpen szükség van, hiszen az ágazat rosszul működik. Ez abból is jól látható, hogy a BKV, illetve a MÁV is súlyos anyagi problémákkal küzd, ami már erős aggodalomra adhat okot -írja a magyar közlekedés. A rendszer egyik hibája, hogy például két település között közlekedő, két cég által külön-külön üzemeltetett közlekedési eszköz egyszerre teszi meg ugyanazt az utat, így nincs köztük munkamegosztás, ráadásul az egyikük veszteséges lesz. És akkor még nem is beszéltünk a pontosságról. A közösségi közlekedés rendszerét tehát mindenképpen felül kell vizsgálni mind működtetési, mind finanszírozási téren.

A Világgazdaság szerint eddig minden politikai erő elismerte, hogy a legnagyobb spórolást a MÁV felülvizsgálatával és átalakításával lehetne elérni. Egyelőre azonban erről szóló, működőképes átalakítási tervezet nem született. A költségvetés éves szinten 250 milliárdot szán a tömegközlekedés fejlesztésére, azonban ebből 211 milliárd csak a vasútnak jut. Ennek ellenére évről évre egyre nagyobb a hiány, amit nem lehet megoldani egyes szárnyvonalak bezárásával, hiszen ezekkel sem lehet nagyobb mennyiségű pénzeket megspórolni.

Más hozzáértő vélemények szerint a MÁV nyolcvanmilliárdos, a BKV tízmilliárdos éves vesztesége már-már rendszeresnek mondható. Az előző évben a MÁV csak a Cargo eladásából tudott szépíteni valamelyest a számokon. A BKV vesztesége azonban 2009-ben már 17 milliárddal több volt, mint előző évben, azaz 23 milliárd forint. A problémát pedig az jelenti, hogy ezek a cégek extra kiadásokra kényszerítik az államot, ezen pedig csak teljes átalakítással lehetne változtatni.