Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Azért mi is tudunk
A GYSEV vonalán, február elsején átadták a majdnem ötvenmilliárdos beruházásból megépített, huszonöt kV-os vasúti vontatásnál használatos feszültségszinten tápláló transzformátorállomást. Ez a decemberben átadott, villamosított Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasúti pályaszakaszt hivatott kiszolgálni.

Az Európai Unió Kohéziós Alapjának társfinanszírozásával mintegy ötvenmilliárd forintból sikerült megépíteni azt a 120/25 kV-os transzformátorállomást, amely a 25 kV-os feszültséget biztosítja a villamosított pályaszakasz számára. A projektben a Szombathely-Szentgotthárd szakaszt a GYSEV Zrt. villamosította. A transzformátor Körmenden épült fel, és már 2010 decemberétől biztosítja a vasúti vontatáshoz szükséges energiát.

A tizenhat megawattos transzformátorház megépítésére vonatkozó szerződést tavaly áprilisban írták alá. Az építkezés már júliusban megkezdődött, decemberben pedig már be is indult a próbaüzem. AGYSEV Zrt. soproni központjából lehet irányítani a távvezérelhető egységet, amely a szerződésben megszabott áron készült el az OVIT Zrt. által. A cég a jövőben szorosabban szeretne együttműködni a vasúttársasággal, nagyobb szerepet kíván vállalni a villamos felsővezeték hálózat kiépítésében, és a hozzá kapcsolódó részegységek telepítésében. A PROLAN Zrt. által tervezett és beépített digitális rendszerrel látták el a transzformátor alállomást, amely amellett, hogy korszerű, roppantul biztonságos is.

A kivitelezés folyamán negyven tonna acélt, 450 m3 betont, valamint 7,5 kilométer kábelt használtak fel. A tökéletesen összehangolt munkának köszönhetően a szerződésben meghatározott határidőn belül, negyven nappal korábban készült el az alállomás. A GYSEV Zrt. szakemberei szerint a transzformátor segítségével az osztrák határon túl, akár Gleisdorfig képesek lennének egy esetlegesen megépített villamos felsővezeték hálózatot energiával ellátni. Ez nem csak nekünk nagy szó, de nemzetközi szinten is elismerést válthat ki, hiszen emeli a vasúti szolgáltatások színvonalát.

Ha már a színvonalról esett szó, a GYSEV Zrt. azt tervezi, hogy idén ingyenesen használható, vezeték nélküli internet elérhetőséget biztosít minden utasa számára, ezzel is tovább fokozva a komfortszintet.