Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nyögni a teher alatt
A magyar Volán-társaságok nehéz anyagi helyzetben vannak. Ezt már csak tetőzi az az intézkedés, amely szerint a korkedvezmény-biztosítási járulékot fizető munkáltatóknak maguknak kell kitermelniük a teljes összeget.

A biztosítási járulékot még 2007-ben vezette be az akkori kormányzat, ám akkor még a felét az állam átvállalta. Később már csak a harmadába segített be a kormányzat, idén januártól pedig teljesen megszűnt az állami támogatás, így a Volán-társaságoknak maguknak kell kitermelniük a járulék teljes összegét, amely így súlyos terhet jelent valamennyi tömegközlekedési vállalatnak.

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége levélben fordult a Nemzetgazdasági Miniszterhez annak érdekében, hogy valamelyest lazítson a járulékterhek mértékén, hiszen az intézkedéssel veszélybe sodorhatja a közlekedési társaságokat, mégpedig azzal, hogy veszteségessé teszi működésüket. A korkedvezmény-biztosítási járulék teljes összegének megfizetésével nagyjából három és félmilliárd forintos terhet akasztanak a tömegközlekedési társaságok nyakába, az állami támogatás mértéke a városi és vidéki közösségi közlekedés számára azonban csak hárommilliárd forint, vagyis szinte biztos a veszteséges működés.

A Kisalföld-Volán elnök-vezérigazgatója, Pócza Mihály azt nyilatkozta, hogy az állami szférának nem volna szabad ekkora terhet akasztani a tömegközlekedés vállára, hiszen először azt kellene végiggondolni, hogy minek van nagyobb létjogosultsága. Természetesen a költségek egy részének átvállalása az állami kasszában bevételkiesésként fog jelentkezni, azonban ez szinte teljességgel elkerülhetetlen lesz a közeljövőben, ha a tendencia folytatódik.

A járulék a Kisalföld-Volán éves költségeinek három százalékát teszi ki, vagyis rettentően befolyásolja a bevételi oldalt. Ez 253 millió forint pluszterhet jelent a társaságnak, ami azt is jelenti egyben, hogy a társaság veszteséggel fog üzemelni a jövőben. Ezzel egy időben azonban megnő a támogatási igény a városok felé, azok önkormányzatának támogatási igénye pedig az állam felé, vagyis ami a járulékkal befolyik az államkasszába, az a költségoldalon azonnal ki is folyik, hiszen a jogszabályok rögzítik, hogy a megrendelőnek a költségeket meg kell térítenie.

Ha azonban nem történik gyors reagálás az ügyben, akkor a társaságok helyzete még jobban ellehetetlenül, ez pedig veszélybe sodorhatja működésüket.