Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ütős próbálkozás
Nagyon szép és irreálisan drága. Így lehetne jellemezni a Suzuki Kizashi-t, azaz a japán gyártó talán valaha volt legsportosabb modelljét. Rájöttek azonban, hogy a szívómotor nem elég, és mindjárt megtoldották egy feltöltővel.

A Suzuki bemutatta legújabb koncepcióját New Yorkban. Az Apex Concept nevet viselő újdonság a Kizashira épült. A meghajtásról eddig 2,4 literes, szívó benzinmotor gondoskodott, ám újításként ráaggattak egy Garrett turbófeltöltőt is, mellyel már háromszáz lóerő körüli teljesítményre is képes a jármű.

Az újítás annál is érdekesebb, mivel a japán cég nemrégiben mutatta be a Kizashi hibrid változatát, mellyel most nem is kicsit szembefordult. Elképzelhető, hogy más rétegeket is megpróbál maga mellé állítani a Suzuki? Talán igen, talán nem. Lehet, hogy ez csak egy elkeseredett próbálkozás a sportautók piacán, de lehet, hogy csak figyelemfelkeltés. Nem tudni, mi a cél, az azonban biztos, hogy egy egyszerű fejlesztéssel is meg lehet nyerni a csatát.

A Kizashi sportos változata nem csak külső, hanem belső megjelenésében is lényegesen agresszívabbá vált. Az utastérben ugyanis a tervezők alcantara betétekkel örvendeztetik meg az utasokat, a sportosabb ülések pedig jó oldaltartást biztosítanak az erélyesebb kanyarokban.
A kocsi fényezése nagyban hasonlít a Suzuki GSX-R versenymotorjánál használt mintákra, valószínűleg ezzel próbálták meg érzékeltetni a japánok, hogy nem egy átlagos járműről van szó.

Az orrba épített 2,4 literes benzinmotor tehát Garrett turbófeltöltőt kapott, és természetesen a motorelektronikába is belenyúltak a tervezők. A kipufogórendszeren is módosítottak valamelyest, így az eredmény igazán lenyűgöző, 300 lóerős lett. Az erő persze önmagában nem minden, azt el kell tudni osztani a kerekek között. Erre a célra hatsebességes, manuális váltót kapott a jármű, mely a tizenkilenc collos, könnyűfém kerekeket hajtja.

A koncepcióautó egyelőre csak tesztelés céljából készült, és nem lehet tudni, hogy szerepel-e majdan a Suzuki palettáján.