A Suzuki bemutatta legújabb koncepcióját New Yorkban. Az Apex Concept nevet viselő újdonság a Kizashira épült. A meghajtásról eddig 2,4 literes, szívó benzinmotor gondoskodott, ám újításként ráaggattak egy Garrett turbófeltöltőt is, mellyel már háromszáz lóerő körüli teljesítményre is képes a jármű.
Az újítás annál is érdekesebb, mivel a japán cég nemrégiben mutatta be a Kizashi hibrid változatát, mellyel most nem is kicsit szembefordult. Elképzelhető, hogy más rétegeket is megpróbál maga mellé állítani a Suzuki? Talán igen, talán nem. Lehet, hogy ez csak egy elkeseredett próbálkozás a sportautók piacán, de lehet, hogy csak figyelemfelkeltés. Nem tudni, mi a cél, az azonban biztos, hogy egy egyszerű fejlesztéssel is meg lehet nyerni a csatát.
A Kizashi sportos változata nem csak külső, hanem belső megjelenésében is lényegesen agresszívabbá vált. Az utastérben ugyanis a tervezők alcantara betétekkel örvendeztetik meg az utasokat, a sportosabb ülések pedig jó oldaltartást biztosítanak az erélyesebb kanyarokban.
A kocsi fényezése nagyban hasonlít a Suzuki GSX-R versenymotorjánál használt mintákra, valószínűleg ezzel próbálták meg érzékeltetni a japánok, hogy nem egy átlagos járműről van szó.
Az orrba épített 2,4 literes benzinmotor tehát Garrett turbófeltöltőt kapott, és természetesen a motorelektronikába is belenyúltak a tervezők. A kipufogórendszeren is módosítottak valamelyest, így az eredmény igazán lenyűgöző, 300 lóerős lett. Az erő persze önmagában nem minden, azt el kell tudni osztani a kerekek között. Erre a célra hatsebességes, manuális váltót kapott a jármű, mely a tizenkilenc collos, könnyűfém kerekeket hajtja.
A koncepcióautó egyelőre csak tesztelés céljából készült, és nem lehet tudni, hogy szerepel-e majdan a Suzuki palettáján.