A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV ZRt. által még tavaly bejelentett tender nem helyettesíti azt a nagyprojektet, mely a villamosok, trolibuszok és autóbuszok nagy mennyiségben történő beszerzését szolgálja.
A tizenöt darab használt, MAN típusú trolibusz beszerzése 143 millió forintba kerül, amire a forrást a még tavaly a BKK által előkészített, a fővárosi közgyűlés által márciusban elfogadott jelentős mértékű beruházási támogatás adja. A megkímélt állapotban lévő trolibuszok ára egyenként nem éri el a tízmillió forintos összeget. A céltámogatás tizenegymilliárd forintos összegében az autóbuszok és trolibuszok beszerzése is beletartozik, ám emellett a villamospályák felújítása, a forgalomirányítási rendszer modernizálása, valamint a HÉV rekonstrukció is szerepel a tervek között.
A szakértők szerint a tízmilliós darabár lényegesen kevesebb, mint ha egy már meglévő, romos állapotú járművet újítanának fel. Ez azt is mutatja, hogy a használt járművek beszerzése csak a régiek felújítását helyettesíti, és nem pedig az újak beszerzését.
A MAN NGE 152 típusú trolikat a Barnimer Busgesellschaft GmbH. szállítja majd le, melyeket eddig Eberswalde lakosai használtak Németországban. Az eladó fél természetesen fokozatosan cseréli le a kinti gépparkot, így Budapestre is csak kisebb csoportokban érkeznek majd meg a járművek. Az utolsó darabokat várhatóan jövő nyáron kaphatjuk meg. A még szovjet ZIU 9-es trolikat váltják majd le az újabb darabok, így javul a flotta átlagéletkora is.
A buszokat természetesen nálunk is átalakítják, hiszen új utastájékoztató rendszert kapnak, nagyobb lesz az üvegfelületük, illetve azt is megvizsgálják, hogy lehet-e őket klimatizálni. Természetesen az új trolik alacsonypadlósak, és lényegesen kevesebbet futottak, mind a hetvenes években gyártott elődeik. A használt trolibuszok, valamint az autóbuszok beszerzése természetesen azonnali színvonaljavulást eredményez Budapest tömegközlekedésében, és annak versenyképességét növeli.