Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Használt trolik is jönnek
Nemrégiben lezárult az a budapesti trolibusztender, amelynek keretén belül használt, csuklós trolibuszok érkezhetnek a fővárosba. A tendert még 2010-ben indították el, ugyanis a tarthatatlan közlekedési állapoton minél előbb változtatni kell.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV ZRt. által még tavaly bejelentett tender nem helyettesíti azt a nagyprojektet, mely a villamosok, trolibuszok és autóbuszok nagy mennyiségben történő beszerzését szolgálja.

A tizenöt darab használt, MAN típusú trolibusz beszerzése 143 millió forintba kerül, amire a forrást a még tavaly a BKK által előkészített, a fővárosi közgyűlés által márciusban elfogadott jelentős mértékű beruházási támogatás adja. A megkímélt állapotban lévő trolibuszok ára egyenként nem éri el a tízmillió forintos összeget. A céltámogatás tizenegymilliárd forintos összegében az autóbuszok és trolibuszok beszerzése is beletartozik, ám emellett a villamospályák felújítása, a forgalomirányítási rendszer modernizálása, valamint a HÉV rekonstrukció is szerepel a tervek között.

A szakértők szerint a tízmilliós darabár lényegesen kevesebb, mint ha egy már meglévő, romos állapotú járművet újítanának fel. Ez azt is mutatja, hogy a használt járművek beszerzése csak a régiek felújítását helyettesíti, és nem pedig az újak beszerzését.

A MAN NGE 152 típusú trolikat a Barnimer Busgesellschaft GmbH. szállítja majd le, melyeket eddig Eberswalde lakosai használtak Németországban. Az eladó fél természetesen fokozatosan cseréli le a kinti gépparkot, így Budapestre is csak kisebb csoportokban érkeznek majd meg a járművek. Az utolsó darabokat várhatóan jövő nyáron kaphatjuk meg. A még szovjet ZIU 9-es trolikat váltják majd le az újabb darabok, így javul a flotta átlagéletkora is.

A buszokat természetesen nálunk is átalakítják, hiszen új utastájékoztató rendszert kapnak, nagyobb lesz az üvegfelületük, illetve azt is megvizsgálják, hogy lehet-e őket klimatizálni. Természetesen az új trolik alacsonypadlósak, és lényegesen kevesebbet futottak, mind a hetvenes években gyártott elődeik. A használt trolibuszok, valamint az autóbuszok beszerzése természetesen azonnali színvonaljavulást eredményez Budapest tömegközlekedésében, és annak versenyképességét növeli.