Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Sokmilliárd közlekedésbiztonságra
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyetértése mellett Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár kérésére a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség önálló közlekedésbiztonsági projektjavaslatot dolgozott ki.

A javaslat az Új Széchenyi Terv akciótervének, a Közlekedés Operatív Program részeként önálló projektet képez.

A kezdeményezést bemutató rendezvény során a helyettes államtitkár azt is elmondta, hogy a közútkezelők, valamint a vasúttársaságok által összeállított baleset megelőzésre vonatkozó programcsomagok Európai Uniós támogatása esetén olyan mérvű közlekedésbiztonsági program nyitására adódik lehetőség, amely az Új Széchenyi Terv keretein belül akár negyvenötmilliárd forintos összeggel is rendelkezhet.

Az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottságának társelnöki tisztét is betöltő helyettes államtitkár beszédében emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság a következő évtizedek szakmapolitikai céljait meghatározó Fehér Könyvben olyan ambiciózus terveket vázolt fel, melyek rendkívül hatékony közlekedésbiztonság kialakításának látszatát keltik. Többek között az is belekerült, hogy 2050-re az unió tagállamaiban bekövetkezett balesetek halálos áldozatainak száma a nullához közelítsen. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy Európa minden más kontinenshez képest hatékonyabb legyen mind a közlekedésbiztonság, mind pedig a közlekedésvédelem területén.

Schváb Zoltán kifejtette, hogy hazánk céljai tökéletesen illeszkednek az uniós irányzatokhoz, ám ezek elérésében rendkívül sokat segíthet , ha az Európai Unió által meghatározott közösségi támogatásokat minél magasabb mértékben igénybe veheti az ország. Mióta a KözOP elindult, nem volt még olyan elkülönített forrás, illetve meghatározott projekt, amely kifejezetten a személyi sérüléssel járó balesetek számának csökkentésére irányult volna.

A találkozón a vasúttársaságok és a nagyobb közútkezelők is részt vettek. Ezek szakértői ismertették azon közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozásokat, melyek összes költsége negyvenötmilliárd forint. Ezek között szerepelnek a forgalomirányítási beruházások, a kijelölt gyalogos átkelőkön, vasúti átjárókban és autópályákon javasolt fejlesztések, a baleseti gócokon való beavatkozások, valamint a passzív biztonságtechnikai berendezések telepítése is.

A terveket az EB képviselői is kifogástalannak és támogathatónak tartották, így a hivatalos folyamat hamarosan elindíthatóvá válhat.