Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Jogi változások
Jogi változások
Változások az Európai Uniós támogatások eljárási szabályaiban
2008. augusztusától megváltozott a 2007-2013 időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól szóló 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet, illetve a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről szóló 255/2006. (XII. 8.) Korm. Rendelet - írja a Deloitte hírlevele.

A módosítások részben teljesen új jogintézményeket és eljárási normákat vezetnek be a támogatások rendszerében, részben a korábbi szabályozást pontosítják, illetve a meglévő gyakorlatot rögzítik. A 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet módosításai a következők:

1. Ha az ismert projektgazdák száma - a korábbi 25 helyett - legfeljebb 100, akkor a Közreműködő Szervezet közvetlenül levélben megküldi a pályázati felhívást a lehetséges projektgazdáknak, amellett, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség („NFÜ") a pályázati felhívást a honlapján is közzéteszi.

2. A pályázati felhívások módosítása esetén az NFÜ a sajtóközleményt a korábbi 2 helyett legalább 10 országos sajtóorgánum, illetve regionális program esetében a régióhoz tartozó megyénként legalább 3-3 megyei sajtóorgánum (korábban 1) számára kell, hogy megküldje.

3. Jogszabályi megerősítést kap az a pályázati útmutatókban már alkalmazott gyakorlat, hogy hiánypótlási felhívás nélkül kerül elutasításra a formailag nem megfelelő pályázat, amelynek esetei az alábbiak:
a) a pályázatot nem a pályázati útmutatóban meghatározott példányszámban nyújtották be,
b) a pályázati útmutató előírása esetén a hivatkozott kitöltő programmal készített projektadatlap elektronikus formában nem került benyújtásra,
c) a pályázat nem a benyújtási határidőn belül került benyújtásra,
d) az igényelt támogatás összege meghaladja a maximálisan igényelhető támogatási összeget, és nem éri el a minimálisan igényelhető támogatást, és az igényelt támogatási arány meghaladja a kiírásban megjelölt maximális támogatási intenzitást,
e) a papír alapon benyújtott projekt adatlapot nem az arra jogosult vagy nem megfelelő módon írta alá.
Ha a projektjavaslat a fentiekben meghatározott kritériumok valamelyikének nem felel meg, a Közreműködő Szervezet a projektgazda egyidejű tájékoztatása mellett, az indokok megjelölésével, a projektjavaslat beérkezésétől számított 15 napon belül hiánypótlási felhívás nélkül elutasítja a projektjavaslatot.
Különösen fontos tehát, hogy a pályázatot az arra jogosult megfelelő módon írja alá, illetve hogy az NFÜ honlapján elérhető legfrissebb kitöltő program verziót használva nyújtsák be a pályázatot. Ezért azt javasoljuk Tisztelt Ügyfeleinknek, hogy mielőtt benyújtják pályázatukat, mindig ellenőrizzék, hogy a legutóbbi kitöltő program verziót használták-e, hiszen a kitöltő-program akár a beadási határidő előtt is változhat.
Fentiek mellett továbbra is lehetőség van hiánypótlásra, de ez csak a támogatásra való jogosultságot alátámasztó dokumentumok nem, hiányosan vagy hibásan történő benyújtása esetén következhet be. A Közreműködő Szervezet ilyenkor a benyújtási határidőtől - folyamatos elbírálásnál a projektjavaslat beérkezésétől - számított
15 napon belül 15 napos határidő kitűzésével, az összes hiány, illetve hiba egyidejű megjelölésével hiánypótlásra hívja fel a projektgazdát.
Ha a hiánypótlás határidőben nem teljesül, a korábbi enyhébb szabályozás helyett, miszerint a pályázat csak akkor kerül elutasításra, ha a határidő leteltétől számított 5 napon belül nem kerül sor a hiánypótlásra, szigorúbb szabályozás lép életbe: ennek értelmében a hiánypótlási idő letelte a pályázat azonnali elutasítását vonja maga után. Ebben az esetben igazolásnak sincsen helye.
Fenti határidő lerövidülése miatt azt tanácsoljuk ügyfeleinknek, hogy kitüntetett figyelemmel legyenek a Közreműködő Szervezettől érkező hivatalos levelekben foglaltak határidőn belüli teljesítésére.

4. Immár jogszabály is rögzíti, hogy elutasítási ok, ha a pályázó valótlan adatot közöl, illetve valótlan tartalmú nyilatkozatot tesz - a minden kétséget kizáró adminisztrációs hibák kivételével. Korábban erről a pályázóknak a pályázati adatlapon kellett nyilatkozniuk.

5. Hasonlóképpen immár jogszabály rögzíti, hogy a forráshiány miatt nem támogatható, de a minimális pontszámot megkapott projektjavaslatokból tartaléklista képezhető, és forrás rendelkezésre állása esetén a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség új bíráló bizottság összehívása nélkül a tartaléklistán szereplő projektgazdákat - sortartás mellett - támogatásban részesítheti.

6. Új lehetőségként jelenik meg a bíráló bizottságok számára a pályázatok újraértékelési lehetősége, és az értékelő javaslatától eltérő döntési javaslat megtétele. A bíráló bizottságnak emellett joga lesz tisztázó kérdést feltenni, illetve helyszíni szemlét kérni a Közreműködő Szervezettől, illetve ha az értékelés és a bíráló bizottság által végzett újraértékelés összpontszáma között az adható maximális összpontszám 20 százalékánál nagyobb az eltérés, a bíráló bizottság írásban rögzített indoklás alapján legfeljebb egyszer elrendeli a projektjavaslat soron kívüli újbóli értékelését.

7. Új kiválasztási szempontként jelenhet meg a regionális és ágazati programok egyes kiírásai esetében a beruházás regionális jelentősége. Ha ugyanis a projektjavaslat javasolt támogatása nem haladja meg az 1 milliárd forintot, és a projektjavaslat az értékelés során a felhívásban meghatározott minimumpontszámot eléri, vagy attól legfeljebb 5 ponttal marad el, a regionális fejlesztési tanács (RFT) nyilatkozhat, hogy a projektjavaslat megvalósulása a régió szempontjából „kiemelkedően jelentős", „jelentős" vagy „nem jelentős". Ha a projektjavaslat megvalósulása a régió szempontjából „kiemelkedően jelentős", akkor az RFT 5 pontra értékeli a regionális jelentőséget, ha „jelentős" 3, ha „nem jelentős" 0 pont az értékelés eredménye. A Közreműködő Szervezet a független értékelők átlagpontszáma és az RFT által adott pontszám figyelembevételével állapítja meg a projektjavaslat végleges átlagpontszámát.

8. Garanciális eljárási szabályként jelenik meg, hogy a pályázattal kapcsolatban hozott döntésről a Közreműködő Szervezet a döntés meghozatalától számított 3 munkanapon belül írásban tájékoztatja a projektgazdát. Korábban az értesítési kötelezettségre nem volt eljárási határidő.

9. Új rendelkezés, hogy amennyiben a szerződés megkötésére a támogatási szerződés Kedvezményezett által történő kézhezvételétől számított 60 napon belül a Kedvezményezettnek fel nem róható okból nem kerül sor, a Közreműködő Szervezet a határidőt egy alkalommal hivatalból, vagy kedvezményezett kérelmére legfeljebb 45 nappal, különös méltánylást érdemlő esetben legfeljebb 90 nappal meghosszabbíthatja, de immár nem csupán a Közreműködő Szervezet saját hatáskörében, hanem a Kedvezményezett kérelmére is.

10. Szintén jogszabályi megfogalmazást kapott az a már korábban támogatási időszakban is alkalmazott kötelezettség, miszerint a Kedvezményezettnek projekt szintű elkülönített számviteli nyilvántartást kell vezetniük. Nagyon fontos tehát, hogy mind a támogatott projekt keretében beszerzett eszközök, mind a befolyó támogatás számviteli elkülönítése biztosított legyen.

A 255/2006. (XII. 8.) Korm. Rendeletet módosításai a következők:
- Mind a Közreműködő Szervezet, mind a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség döntése ellen lehet panasszal élni (korábban nem volt meghatározva, kinek a döntése ellen lehetett panasszal élni).
- Mindkét előző szervnek jogában áll saját hatáskörben helyt adni a panasznak, ellenkező esetben a Közreműködő Szervezet döntését a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, míg utóbbi döntését a fejlesztéspolitikáért felelős miniszter bírálja el.
- A panasz érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül, ha nem tartalmazza a megsértett jogszabályi vagy kiírás szerinti rendelkezésekre történő hivatkozást.
- Megszűnik a „másodfokú felülvizsgálat lehetősége" a panasz esetében, (korábban ugyanis elutasító döntés esetén a fejlesztéspolitikáért felelős miniszternél lehetett felülvizsgálatáért folyamodni).