Közélet
Az alagút gut?
Március 31-én szerdán az M6/M60 autópályán felavatták a sztráda-alagutakat. Ha már alagút, mind a négyet. A leghosszabb 1331 méter. Benne legfeljebb 90-el száguldhat a maximum 4,5 méteres jármű. Biztosítás biztosítás hátán. 50 méterenként nyomógombos segélykérő és tűzoltó készülék, 150 méterenként segélykérő fülke, a két hosszabban 300 méterenként vészátjáró. Non-stop zártláncú kamerázás, tűzfigyelés és jelzés, látótávolság ellenőrzés.
Az építkezést hátráltatta némi beomlás, de szerencsére emberéletben nem esett kár. A többletköltségeket meg már megszoktuk. Megszoktuk a kérdőjeleket is szakmabeliektől, nem szakmabeliektől; tényleg kellett erre az útra alagút? Mint ahogy a kőröshegyi völgyhíd építését is orrfacsarónak találta az Állami Számvevőszék, itt is kétséges, hogy a napi 7000 autót, amire a MAK Zrt. számít, csőbe kell e húzni. Balesetvédelem ide vagy oda, az alagút veszélyes. Emlékezzünk csak a Mont Blanc-alagút közel negyven áldozatára, vagy a Tauern alagút tucatnyi halottjára.
Igaz, azok az alagutak hegyeket szelnek át 6-11 kilométer hosszan, nem pedig egy piknik-domb alatt bujkálnak. A német autópályák is kaptatnak a mienknél nagyobb emelkedőkre, de a németeknek eszük ágában sem volt vájárkodni emiatt.
Biztos ellustultak.
>>> fórum
Legújabb hozzászólások