Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Új utakon
Idén is folytatni szeretnék az utak fejlesztését Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. A tavalyi évben 2,1 milliárd forintos költségvetésből gazdálkodhattak az út építtetők, ám most sem lesz ez másként. A 2010-re a teljes egészében uniós alapból lehívott 4,3 milliárd forintos összegből tehát még fennmaradó 2,2 milliárdot a mellékutak korszerűsítésére vehetjük igénybe - kalkulálja az automenedzser.hu.

Tavaly kilenc utat újítottak fel, idén is majdnem ugyanennyivel számolnak. A korszerűsítésbe a következő utak tartoznak bele többek között: a Nyíregyháza-Nyírbátor közti út egy szakaszát újítják fel az M3-as autópálya nagykállói csomópontjáig (272 millió forint), Nyíregyháza-Hajdúnánás közti 17km-es útszakaszt (700 millió forint), Nyíregyháza-Dombrád közti 15,3 km-es szakaszt, mely már a nyár végére elkészülhet (610 millió forint)és az M3-as autópályához, valamint a megyeszékhelyhez való csatlakozását segíti az Észak-Szabolcsi településeknek, valamint Sóstóhegy és Sóstógyógyfürdő lakosainak teremt megfelelő megközelíthetőséget. A nyíregyházi nagykörút bizonyos részét is felújítják, így a beruházás javítja a tranzitforgalmi feltételeket a 38-os főút Nyíregyháza-Bodrogkeresztúr, valamint a 36-as főút Nyíregyháza-Polgár települések között.
Ezeken felül korszerűsítik még Nagykálló-Nyírbátor és Nagykálló-Biri közti szakaszt is, melynek költsége meghaladja a 683 millió forintot.

A tavalyi évben sikeresen befejezték a Nagycserkesz-Tiszaluc, Hajdúnánás-Tiszavasvári, Tiszalök-Tiszavasvári, Rakamaz-Nagycserkesz, Bálkány-Nyírmihálydi, Nyírpazony-Oros és a Baktalórántháza-Székely útvonalakat. Nagon fontos megemlítenünk a 4-es számú főút és Tuzsér közti bekötőút felújítását, mert ez az egyik alapja a záhonyi ipari-logisztikai övezet 35 milliárdos beruházásának is.

Egy kis kitérőt téve Budapestre, szerencsére a Fővárosi Önkormányzat idén is tervezi számos nagyobb fő- és mellékút felújítását, de azért egy kis üröm az örömben, hogy az eddigi jelek szerint idén nem számíthatnak állami támogatásra, így a 2008 és 2010 közti útfelújítási program keretében a tervezett 167 út helyett csak 150-et készítenek el. Mindemellett a további, nem olyan régen felújított utak állapota jelentősen romlott az elmúlt tél alatt is, valami oknál fogva az aszfalt minősége és a csatornafedelek beépítése a hazai építő cégeknek igen nagy gondot okoznak.

Már csak az a kérdés, hogy miért nem képes senki az útépítőket felelősségre vonni az új építésű, de 2 év múlva már közlekedhetetlen utak miatt?