Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Dugó elhárítás
Évről évre egyre nagyobb káosz alakulhat ki az európai nagyvárosok közlekedhetőségében. A Tom-Tom navigációs készülékeket forgalmazó cég az ilyen eszközöket használó, városban közlekedő autósoktól begyűjtötte a pillanatnyi sebességadatokat, majd átlagolva azt rangsorolta az 500 ezer főnél nagyobb lakos számmal rendelkező városokat a dugók gyakorisága szerint.

Az autósok sebességét ugyanis mutatja az egység, amit a műhold miatt a cég is lát. Azok az utak minősültek nehezen közlekedhetőnek, melyeknél a rajtuk haladó járművek átlagsebessége a megengedett határérték hetven százalékánál kisebb volt. Itt feltételezhetően dugók alakultak ki. Kiadtak tehát egy top 60-as listát, melynek élén Brüsszel áll, Budapest pedig sajnos még az első csoportban található, a 18. helyezést érte el.

A listát nézegetve megállapítható, hogy Anglia nagyon is az élmezőnyben szerepel, náluk van országos átlagban a legtöbb dugó. A legkevesebb pedig az Észak-Európai nagyvárosokban alakul ki, illetve Spanyolország kapott még nagyon előkelő helyet. Talán az is közrejátszhat a dugók kialakulásában, hogy a mediterrán városokban nagyon sok a motoros, így a kevesebb autós kisebb dugót okoz. Az északi városokban, például Koppenhágában pedig azért kisebb a közlekedési káosz kialakulásának esélye (személyes tapasztalatokra hagyatkozva), mert az utak remek állapotban vannak, így kisebb a balesetszám, valamint a lakók nagyon nagy száma kerékpárral jár a városban. Nem véletlenül a dán főváros kapta meg az „Európa legzöldebb városa" címet. Hatalmas parkok, tavak uralják a belváros képét, de erdők is megtalálhatók benne. Kerékpárút szinte mindenhol ki van jelölve, és az is nagyon sokat nyom a latba, hogy nincsenek négyemeletesnél nagyobb házak, így a népesség eloszlása egyenletesebb.

A mi fővárosunkban sajnos elég gyakori, sőt egyre gyakoribb a közlekedési káosz, köszönhetően az állandó híd- és útfelújítási munkálatoknak, valamint annak, hogy a belváros nem ekkora forgalomra számítva épült. Már fejlesztik a kerékpárút hálózatot is, és szerencsére egyre több bringással találkozhatunk. Végül szeretném még felhívni a figyelmet a hétvégi budapesti közlekedésre, hiszen ma nem érdemes a belvárosba autóval behajtani, hiszen nagy része le lesz zárva a kerékpáros és babakocsis rendezvények miatt.