Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ha LADA z új orosz terv
Nagyon sokan vagyunk vele, akik szeretjük a szocialista járműveket. Az egyik közkedvelt -ha nem a legkedveltebb- típus a LADA volt. Mostanában egyre kevesebbet hallunk felőle, sőt idén a forgalmazó is abbahagyta a neves típus árusítását. Valljuk be, a Ladák az utóbbi időben nem a szépségükről voltak híresek, viszont elég megbízhatóra sikerültek. Ám ez most már nagyban megváltozott. Sok minden történt az elmúlt években a Lada háza táján.

Aki Forma1 rajongó, az tudja, hogy a Renault felvásárolta az orosz gyár részvényeinek egy negyedét. Azt nyilatkozták, hogy 2012-re szeretnének visszatérni a nyugat-európai piacra, hiszen Angliában és a skandináv országokban is nagy népszerűségnek örvendett.

A Renault a szigetországba az olcsó autók piacán szeretne áttörést elérni eladásaival. Ehhez vetné be a Ladát, majd később a Daciát is. Szeretnék még a kínai autók megjelenése előtt a piacot elárasztani olcsó járműveikkel, és termelésüket öt éven belül megmásfélszerezni. A Renault hivatalos honlapja azt is részletezi, hogy a sokak számára nagy élvezetet nyújtó hátsókerék hajtás helyett marad a nemrég a Ladánál is bevált fronthajtás. Ennek az oka az lehet, hogy a Ladák a Renault-Nissan fúzió hatására valamely márka alapjaira lennének megépítve.

Érdekességképp megemlíteném, hogy a hazánk útjain futott 300 ezer darab Ladából még mindig közel 130 ezer darab fut. Ebből talán látszik, hogy nem véletlenül olyan népszerű a szocialista remek hazánkban. Azért azt hozzá kell tenni, hogy a még működőképes Ladák nagytöbbsége még a régi „kocka" típus, nem pedig az újabb, áramvonalasabb modell. Ha csak a versenysportot vesszük górcső alá, ott is láthatunk elég nagy ellentmondásokat. Ugyanis egy jófajta Lada sportmotor ára akár a több millió forintot is elérheti, amiből már egy sokkal erősebb komplett versenygép is építhető lenne. Nálunk tehát a rajongás néha legyőzi a józan ész határait, ami egyáltalán nem baj, hisz mindenkiben van egy kis fanatizmus.

Reméljük, a Renault is észreveszi a hátsókerék hajtás iránti rajongást, és az orosz mérnökök közreműködésével újra életre tudnak kelteni egy igazi vasszörnyet, ami nem fogja meghazudtolni régi hírnevét.