Közlekedés
Ha LADA z új orosz terv
Nagyon sokan vagyunk vele, akik szeretjük a szocialista járműveket. Az egyik közkedvelt -ha nem a legkedveltebb- típus a LADA volt. Mostanában egyre kevesebbet hallunk felőle, sőt idén a forgalmazó is abbahagyta a neves típus árusítását. Valljuk be, a Ladák az utóbbi időben nem a szépségükről voltak híresek, viszont elég megbízhatóra sikerültek. Ám ez most már nagyban megváltozott. Sok minden történt az elmúlt években a Lada háza táján.
Aki Forma1 rajongó, az tudja, hogy a Renault felvásárolta az orosz gyár részvényeinek egy negyedét. Azt nyilatkozták, hogy 2012-re szeretnének visszatérni a nyugat-európai piacra, hiszen Angliában és a skandináv országokban is nagy népszerűségnek örvendett.
A Renault a szigetországba az olcsó autók piacán szeretne áttörést elérni eladásaival. Ehhez vetné be a Ladát, majd később a Daciát is. Szeretnék még a kínai autók megjelenése előtt a piacot elárasztani olcsó járműveikkel, és termelésüket öt éven belül megmásfélszerezni. A Renault hivatalos honlapja azt is részletezi, hogy a sokak számára nagy élvezetet nyújtó hátsókerék hajtás helyett marad a nemrég a Ladánál is bevált fronthajtás. Ennek az oka az lehet, hogy a Ladák a Renault-Nissan fúzió hatására valamely márka alapjaira lennének megépítve.
Érdekességképp megemlíteném, hogy a hazánk útjain futott 300 ezer darab Ladából még mindig közel 130 ezer darab fut. Ebből talán látszik, hogy nem véletlenül olyan népszerű a szocialista remek hazánkban. Azért azt hozzá kell tenni, hogy a még működőképes Ladák nagytöbbsége még a régi „kocka" típus, nem pedig az újabb, áramvonalasabb modell. Ha csak a versenysportot vesszük górcső alá, ott is láthatunk elég nagy ellentmondásokat. Ugyanis egy jófajta Lada sportmotor ára akár a több millió forintot is elérheti, amiből már egy sokkal erősebb komplett versenygép is építhető lenne. Nálunk tehát a rajongás néha legyőzi a józan ész határait, ami egyáltalán nem baj, hisz mindenkiben van egy kis fanatizmus.
Reméljük, a Renault is észreveszi a hátsókerék hajtás iránti rajongást, és az orosz mérnökök közreműködésével újra életre tudnak kelteni egy igazi vasszörnyet, ami nem fogja meghazudtolni régi hírnevét.