Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Távközlés
Távközlés
Transformers
A Telekom Austria érdekes terveket szövöget. Akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy felvillanyozta őket egy korszerűsítési ötlet. A társaság ugyanis villanykutakká alakítaná a telefonfülkéit. A világ fejlődik, a technikai ugrások pedig akkorák, hogy néha észre sem vesszük; lemaradtunk valamiről. Számos olyan eszköztől mondunk búcsút nap mint nap, amik egykor jó szolgálatot tettek, most mégsem sem tudunk velük mit kezdeni.

A mobiltelefonok elterjedésével szinte teljesen feleslegessé váltak a nyilvános telefonok.
A Telekom Austria viszont kész újítani, miközben természetesen figyel a környezetre.
A környezetbarát autók üzemanyag-feltöltését tervezi megoldani közterületen.

Köztéri telefonból jelenleg 13 és félezer van Ausztriában. Ez jóval több, mint ahányra szükség van, az osztrák autóklub azonban nem fél; szerintük 2020-ra 450 ezerre fog emelkedni a környezetbarát járművek száma.

Az átalakítási elképzelés azonban még gyerekcipőben jár. Egyelőre a vegyes üzemű, illetve a hagyományos meghajtású autók súlyos fölényben vannak. Előbbiből 3559-et, míg utóbbiból 4,3 milliót tartanak nyilván az alpesi országban. Villanyos társaik pedig még elbújhatnak a maguk 223-as lélekszámával.
Viszont, a lépés semmiképp sem előnytelen. Hiszen az országban szép számmal akadnak villanyrobogók, és árammal tölthető akkumulátorú biciklik, így nem csak az autósok járnak jól.

A „tankolás" kissé körülményes még, hiszen sokkal több időbe kerül, mint benzinkúti társánál. Egy villanyautó akkumulátorainak "teletöltése" legalább 6 óra, egy mopedé 80 perc, de még egy biciklié is eltart 20 percig.
Kedvcsinálónak talán jó hír; a cég kezdetben ingyen adja az áramot.


Itthon még élő, s heklyes előírás köztéri publikus (fizetős) telefonok üzemeltetése. Ezek közül sok gépkocsival (gyakran gyalog is) megközelíthetetlen helyen van, nyilván nem ezekre gondoltak az ötletgazdák.
Viszont elgondolkodtató, hogy a M-Telekom is energia kereskedelembe fog...