Közélet
Ki húzza ki a dugót?
Mégis csak jön a dugódíj? Erre a kérdésre még nehéz lenne kielégítő választ találni, egy biztos, folyamatosan készítteti a tanulmányokat a Fővárosi Önkormányzat. Keresik a forrásokat, amellyel ki lehetne építeni a megfelelő infrastruktúrát. A várhatóan harminckilenc milliárd forintba kerülő beruházást a behajtási díjat fizető autósok két év alatt visszatérítenék.
A díjat már két éven belül be szeretnék vezetni. Folyamatosan készülnek a tanulmányok, melyek Európa több nagyvárosáéhoz hasonlóan fejlesztenék az infrastruktúrát mind autós, mind kerékpáros szempontból, valamint a tömegközlekedést is modernizálnák. Új parkolóhelyeket is létrehoznának, melyekkel az autósokat segítenék, hogy a városba érve átszállhassanak tömegközlekedési eszközre.
A forgalomcsillapítási zónák kialakítása a belvárost érintené. Többféle zóna megoldását vetették fel.
Megvalósítható lenne az M0-ás autóúton belülre tervezett zóna (ez eleve elvetélt ötlet, hiszen a körgyűrű melletti tömegközlekedés gyakorlatilag nulla, ehhez még a negyven milliárd is kevés lenne, és akkor még nem is beszéltem a Pesten lakó emberekről, akik ezek szerint csak újabb összegért használhatnák autóikat), valamint a Hungária körút és a Nagykörút határolna zónákat. A legjobb határnak a tanulmányok szerint a Hungária körút bizonyulna, így lenne legjobban csökkenthető a légszennyezettség.
A dugódíj a mindenkori BKV jegy árával megegyezne, természetesen az autó kibocsátásától illetve meghajtásától is függene. Tehát az autósnak még mindig megérné behajtani, hiszen ha valaki csak átszállással tudná elérni a munkahelyét, akkor már jóval többe kerülne a jegy, mint a dugódíj.
Azért kíváncsi lennék, hogy a Hungária körút mellett lakók hogyan közlekednének, hiszen most is van jó pár hidunk, amiből most is csak egyet újítanak fel, és a fővárost időnként totális káosz uralja. Mi lesz itt, ha csak két hidat fognak használni?
Majdnem elfelejtettem! Ha megvalósul néhány ábránd, a BKV 2013-tól minden budapestinek és ott tanuló diáknak ingyenes lesz. Vajh a dugódíj is követi?