Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Csak keresztbe!
Autósport rajongó révén sokat járok versenyekre. Szerencsére Nyugat-Európához hasonlóan hazánkban is kezd kialakulni egyfajta rajongás az autóversenyek iránt, egyre többen válnak fanatikussá. Vajon jó ez nekik és családjuknak? Ha otthon el tudják fogadtatni, akkor mindenféleképpen.

Nálunk sincs ez másképp. Néha a lányok is kijönnek, megnézik, próbálnak úgy tenni, mint akiket érdekel, de azért ez mégis inkább férfias játék. Az erő a nyomaték ellen. Szívó a turbós ellen. Por, zaj, füst. És mégis élvezzük, mert úgy jó, ahogy van. Kikapcsolunk, elszáll minden gond a fejünk fölül. Azután fáradtan hazabotorkálunk. De legalább erre költjük a pénzünket, nem italra, cigarettára és kábítószerre. Az élvezet megvan másnaposság nélkül.

A sportágak terén elég bő a választék: drift, rally, gyorsasági futam, gyorsulási futam, tereprally, off road, és még sorolhatnám. Minket inkább a drift (erőcsúsztatás) fogott meg, erről szeretnék egy kicsit bővebben írni. Talán ez űzhető hazai viszonylatban a legolcsóbban. Nem kell hozzá más, mint egy erős autó, és sok gumi. Szerencsére két kategóriában indulhatunk, az egyik a PRO (profi szint), és a másik pedig a Street (utcai). Természetesen különféle szabályok vonatkoznak a versenyautókra, amelyeket az építésnél be kell tartani, de a gyengébb kategóriában szinte átalakítás nélkül is el lehet indulni.

A verseny lényege nagyon egyszerű; mindenkinek úgy kell végigmennie az adott pályaszakaszon, hogy nem szabad az autónak egyenesen mennie egy centit sem. Ha valaki látott már ilyen versenyt, az láthatta, hogy a 180 és 250 lóerő közti autókkal is lehet nagyon látványosat autózni, de azért az igazi drifter autója minimum 300 lóerő, és persze hatalmas a nyomaték. Néha félelmetes kicsit, főleg belülről nézve, amikor a gyorsabb kialakítású pályák kanyarjaiban akár 150km/h-val csúszva közlekednek a bátrabbak. A versenyzők egy része kisebb tőkéből kovácsolja össze a járművét, de vannak komoly fejlesztések is. A mezőny nagyobb része a BMW-t részesíti előnyben, hiszen talán ez a legolcsóbb és legkiforrottabb autó, és persze a bajorok szívó erőforrásai éppen megfelelőek erre a célra. Többen pedig japán autókkal indulnak, ezek szinte kivétel nélkül mind feltöltött motorral készülnek.

Európa- és világbajnokságot is rendeznek belőle, és ami nagyon fontos, az európai viszonylatban a magyar mezőny az egyik legjobb, versenyeink színvonala pedig igen magas. Nem véletlen tehát, hogy a külföldiek is szívesen látogatnak el hozzánk, így téve színesebbé a rendezvényt. Egyre több a szponzor, bár még meg sem közelítjük a gyári csapatokat. Pedig versenyzőink nagy része megérdemelné a támogatást.

Jövőre talán nekünk is sikerül összeraknunk egy autót, amivel szeretnénk elindulni a szezonban, bár először sok tesztelésen kell átesni és nem utolsó sorban sokat kell tanulnunk. Az autó építését dokumentálni szeretnénk, így, ha valaki kedvet kap, ötleteket tud majd meríteni a projektből. Természetesen mi is nagy örömmel várjuk az észrevételeket és tanácsokat is. Itt meg kell említenem a fórum lehetőségét, mert azon keresztül könnyebb a kommunikáció és a véleményekre is kíváncsi lennék. Az autó építését nagyjából július vége felé kezdjük el, és folyamatos tervezés mellett remélhetőleg tavaszig be is fogjuk fejezni. Reméljük lesz, akit érdekel és talán még a fejlesztésbe is bele fog szólni. Minden ötletet és kritikát elfogadunk, hiszen csak így tudunk fejlődni.

És persze ne feledjék: Csak keresztbe!
2010.05.31.