Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Népszerű négykerék

Válság ide vagy oda, itthon nőtt az autóval rendelkező egyének száma az utóbbi két évben, ami nagyon meglepő. A kutatást a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet készítette a Bosch megbízásából. A felmérést először 2008-ban végezték el, s idén is kedvet kaptak hozzá.



A kimutatásokból jól látszik, hogy egyre több háztarás rendelkezik gépjárművel, három százalékkal csökkent az autóval nem rendelkezők száma. Ez nagyon érdekes tény, hiszen az üzemanyagárak drágulása pont ellenkezőjét váltja ki más országokban. Itthon tehát nagyon fontos eszköz lett az autó. Azért kíváncsi lennék, milyen adatbázisból készítették a kutatást. Már csak azért is, mert a családomnak is két autója van, egyet használnak, egy pedig a kertben áll, mert még roncsnak sem veszi meg senki. Tehát nőtt a családi autók száma.

 

A kutatás azt is megmutatja, hogy egyre több fiatal vezet, és legfőképpen a vidéki városokban nőtt a járműtulajdonosok száma. És persze a Magyarországon gyártott autókat részesítik előnyben, vagyis a Suzukit és az Opelt. Az ember nem is hinné, de ez a két márka teszi ki a használt autók több mint kétharmadát. Tehát az olcsó, de viszonylag megbízható járműveket választják honfitársaink. A keleti autók száma a felmérés szerint rohamosan csökken.

 

A kutatás arra is kitér, hogy az emberek a szakszervizek helyett inkább a kisebb szervizekben javíttatják az autóikat. Tíz százalék, pedig saját maga javítja autóját. Az új autóval, mint azt tudjuk, garanciát is kapnak a tulajdonosok, vagyis a meghibásodott alkatrészt ingyen cserélik akkor, ha márkaszervizben van javíttatva az autó. Ez viszont nagy ellentmondás, hiszen a szervizelés költsége jóval nagyobb, mint a kisebb szervizekben. Ilyenkor az ember elkezd számolni, és az internetes tapasztalatok közt kutakodni; mi szokott az adott autón idő előtt tönkremenni. Általában arra a következtetésre jutnak, hogy bármi is legyen a hiba (itt most nem fődarabra gondolok), az ára és a cseréje olcsóbb, mint ha szakszervizben javíttatnánk. Nem csoda tehát, hogy a szakműhelyek sorra zárnak be, hiszen akkora rezsióradíjjal senki nem fog dolgoztatni.

 

Ezzel szemben a szervizhálózatok megőrizték pozícióikat, ők már ismerik a fent leírtakat. Olcsóbb szerviz, több ügyfél. És persze elégedettek is. Ráadásul ezeknek a szervizeknek nagyrészt meg vannak a típushoz való célszerszámaik és gépeik, tehát a szakszerű javítást gyorsan el tudják végezni.

 

Végezetül azért mindenki gondolja jól át, milyen autót vesz. Érdemes az Interneten utánanézni, hogy milyen véleményekkel vannak róla a tulajdonosaik. Valamint a gyakran meghibásodó alkatrészek árait is érdemes megnézni, hiszen az is rúghat a csillagos égig. Ha már mindent megtaláltunk és mérlegeltünk, jöhet a vásárlás. Erről majd a következő cikkünkben olvashat.