A BP (British Petrol) olajipari cég egyik tengeri olajkútja a felelős a történtekért. Már nagyon sok próbálkozást végeztek a hiba elhárítása és az olaj terjedésének megfékezése érdekében eddig nagyrészt sikertelenül. Már többen is beszálltak az ötletgyártásba, többek közt James Cameron, a híres filmrendező is. Már addig jutottak, hogy napi tízezer hordó olajat képesek kiszűrni. Ám amit a BP most csinált, arról mindenki maga alkosson véleményt...
Történt ugyanis, hogy a napokban az olajtársaság az internetes, nagyobb keresőoldalakon megvásárolt néhány szót, amelynek a beírásakor a cég hivatalos honlapját kapjuk eredményül az első helyen. Ilyen szavak például az olajszivárgás, ökokatasztrófa és a BP. Azt mondják, így meg tudják könnyíteni az embereknek, hogy információhoz jussanak. Talán ezzel nem is volna gond, de így befolyásolja a közvéleményt, valamint az információkhoz való hozzáférést.
A környezetvédő csoportok már akciókat szerveznek a cég tehetetlensége miatt, a Fehér Ház döntése alapján pedig a hatóságok nem vesznek részt közös nyilatkozatokban a BP-vel. A cég azzal védekezik, hogy szeretné visszaállítani megcsorbult tekintélyét, melyet elég sokan megpróbáltak lejáratni a közelmúltban. Ezen felül azt nyilatkozták, hogy teljes felelősséget vállalnak a katasztrófáért és saját erőből fogják az öblöt megtisztítani. Talán ezzel sem volna akkora gond, de még nem sikerült megállítani a szivárgást, és mégis napi dollártízezreket költenek a keresőoldalakon található első helyezésükért ahelyett, hogy a pénzt az elhárításra költenék.