Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Mindent a szemnek
Aki meglátja, rögtön beleszeret. Formás, telt idomok, már-már tökéletes alak. Mindenki őt szeretné magáévá tenni. Természetesen az Audi új koncepcióautójáról van szó, az R-Zero-ról.

Az autó egy igazi remekmű, formaterve kicsit hasonlít az R8 és a TT összeházasítására, de egy kicsit Nissan 370Z is. Tervezői most nem németek, hanem franciák. Franck Levivier, Pierre-Olivier Wagner és Remi Marchand, azaz három főiskolás srác az, aki megálmodta ezt a gyönyörűséget. A hátsó sárvédő már-már túlzás is egy kicsit, elől pedig a hatalmas „szája" teszi egyedivé a kocsit.

Amennyiben sikerült betelnünk a dizájn okozta élvezetekkel, akkor érdemes bepillantanunk a színfalak mögé is. Ott ugyanis már Audi gyári technika található, mégpedig nagyon különleges. A cég mérnökei úgy gondolták, hogy egy ilyen tökéletes, jövőt idéző autóba csakis környezetbarát hajtási módot alkalmazhatnak. Így tehát a nevében is megtalálható „zero" kifejezés konkrétan a nulla káros anyag kibocsátásra utal. Ezt pedig csak villanymotor, azaz villanymotorok segítségével érhetik el.

Ezekből nincs is hiány, minden keréknél találunk egyet-egyet belőle. Az agymotorok jól teljesítenek, 1097 lóerőt szabadítanak a kerekekre, ezzel gyorsítva három másodperc alatt száz kilométeres sebességre a 2,2 tonnás kasztnit, amely tömegének a fele az akkumulátorokból áll. Végsebessége így is 457 km/h, ami igazán impozáns. Ekkora sebességnél már komoly szelek fújnak, ami nem baj, hiszen a központi légbeömlő nyíláson keresztül jól kell tudni hűteni a percenként 12900-at forduló villanymotorokat, valamint a hatalmas fékeket.

Egyelőre nem esett szó sem a hatótávolságról, sem pedig a sorozatgyártásról, egy viszont teljesen bizonyos, hogy az Audi is igazán megalomán ötletével Bugatti Veyron gyilkos szintre emelte magát.