Lehet bizony. Citroen Survolt. Sportos modell mindig jól jön, de hogy ennyire? És még környezetbarát is. Nulla az emisszió, hiszen teljesen elektromos. És gyönyörű! Nem győzünk vele betelni. Az adatai pedig... Hihetetlen. Amíg a német és japán gyártók folyamatosan fejlesztik és reklámozzák magukat, addig a francia gyár szépen csendben épít egy nagyon komoly járgányt. Múlt héten le is tesztelték a Le Mans Classic hétvégén, és tökéletesnek bizonyult. A gyártó szerint a palettájukon ez a modell lehet a zöld út.
Formavilága meghazudtol minden francia tervezőt, hiszen elegánsan sportos. Kissé már mesébe illő. Széles sárvédők, hatalmas kerekek, keskeny, morcos lámpatest. Légbeömlők mindenütt. Alig pár centiméter a földtől, enyhén gokartos. Az ajtó természetesen a legújabb divat szerint nyílik, felfelé. A diffúzor pedig egyértelműen a sportautó kategóriába repíti.
A kétüléses sportkocsi két villanymotort használ, és az iker akkumulátorokkal képes egyetlen töltéssel kétszáz kilométert is megtenni. Ez még nem is lenne olyan lenyűgöző, de mindehhez párosul egy öt másodperc alatti százas gyorsulás, valamint egy 260 km/h-s végsebesség. Ezeket az értékeket egyelőre még nem igazán tudják felülmúlni a konkurens cégek.
A Citroen egyébként mostanában rengeteg újdonságot vet be a piacszerzés érdekében. Van egy másik modell is, melytől a luxuskategóriában várják a megváltást. Metropolis névre hallgat, és a Passat CC ideológiát követi. Ez a hosszú és sima vonalvezetésű autó lehet a gyártó legújabb durranása a felső kategóriában a C6-os kevésbé sikeres eladási számai után.
„Nem hagyhatjuk győzedelmeskedni az Audi, BMW, vagy a Mercedes újításait a mi kis területünk feletti küzdelem és visszavágás nélkül. Jól tudjuk, manapság egy luxusautót nagyon nehéz eladni, de hisszük, hogy a Cítroennek sikerül nagyobb elismerést kivívnia ezen a piaci szinten is." - mondta Jean-Pierre Ploué, a PSA konszern vezetője.