Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
A fekete doboz hallgat
David Warren, a repülőgépek "fekete dobozainak" feltalálója 85 évesen halt meg, Ausztráliában - jelentette be az ausztrál védelmi minisztérium.

Ma már aligha akad olyan, aki ne hallott volna a híres neves „fekete dobozról", amely valójában narancssárga vagy piros színezést kap, és amely feladata rögzíteni az utazás során a pilótafülkében elhangzottakat. Ám nem volt ez mindig így...

A repülőket gyártó vállalatok eleinte nem lelkesedtek a szerkezet iránt. Végső soron csak némi angol segítséggel kezdődhetett meg a tűz és ütésálló adattárolók sorozatgyártása. Ma már minden repülőn megtalálhatóak a hasznos szerkezetek, amelyek számos légiszerencsétlenség okára derítettek fényt és ezáltal közvetve segítették a légiutazás biztonságossá tételét a hozzáértők számára.

De hol is kezdődött mindez? 1953-ban egy David Warren nevű férfi légügyi mérnökként közreműködött egy DH106 Comet típusú repülőgép katasztrófájának vizsgálatában. A baleset okait nem sikerült tisztázniuk, és ekkor merült fel benne az ötlet; kellene egy olyan eszköz, amely rögzíti a repülés adatait és a pilótafülkében elhangzottakat. A prototípust 1956-ban építették meg, ez körülbelül négy órányi adatot volt képes tárolni akkor. Ma már nem csak repülőgépekben, hanem vonatokon és hajókon is használják a jól bevált „fekete dobozt".