A töltési mód kétféleképpen is történhet. Először is a ráérősebbek választhatják a normál sebességű töltést, amivel hat-nyolc óra alatt el lehet érni a teljes töltöttséget. Ez ugyan háromszoros időt vesz igénybe a gyorstöltés két és fél órájához képest, de megéri, hiszen az akkumulátorok élettartama ezzel az eljárással nem csökken. Gondoljunk csak a mobiltelefonjainkra, amiknek tápforrásai a gyorstöltés egymás után többször való alkalmazása esetén hónapról hónapra egyre kevesebbet bírnak.
Bednár András, a cég képviselője azt is elmondta, hogy az általuk gyártott elektromos kisautó, az ELMA 2-es egyetlen töltéssel, normál használat mellett nagyjából százhúsz kilométert képes megtenni, de tojással a gázpedál alatt lehetséges a kétszáz kilométernél nagyobb távolság. Ráadásul a környezetvédelmi és káros anyag kibocsátási értékek is magukért beszélnek, hiszen egy elektromos autó amellett, hogy a ma Magyarországon megengedett legnagyobb sebességet teljesíti, egy nagyjából százezer kilométeres futamidő alatt átlagosan tizenhat tonna szén-dioxidtól menti meg a környezetet.
Valljuk be, ez bizony a könnyű gázból hatalmas mennyiség.
A TZ Elma Zrt. a töltőállomások telepítése mellett az elektromos kisautó piac bővítését szorgalmazza. Azt mondják, hogy a teljes kör kiépítéséhez akár háromezer új munkahely is születhetne. Ráadásul a jelenlegi kormány felkérte a céget, hogy dolgozza ki a jövőbeni elektromos közlekedési stratégiát, Bednár András pedig tájékoztatott mindenkit, hogy a tervezetet már vizsgálják a szakértők, így már a közeljövőben eredmények várhatóak.
A töltőállomások létesítése nagy kihívást jelent, a közlekedési stratégia kialakításának kulcsfontosságú elemeként tartják számon. A cég azt szeretné, hogy az ország valamennyi városában legalább tíz-tíz elektromos töltésre alkalmas üzemanyagkút épüljön. Természetesen az elsőt a bemutató helyszínén, Székesfehérváron létesítenék, ami az alpolgármester szerint akár egy éven belül már meg is épülhet.