A feltöltés egy éven keresztül teljesen ingyenes Magyarország azon lakói számára, akiknek elektromos járművük van. A tegnapi tájékoztató szerint egyelőre összesen csak tíz darab ilyen autó működik az országunk területén, hiszen sem a szint négyszeres ára, sem a tankoló állomások hiánya nem kedvez az elterjedésnek. Ám a környezettudatosság, valamint az üzemanyagok drágulása egyre nagyobb helyet adhat a villamos hajtású autóknak, ami bizalommal töltötte el az ünnepségen résztvevőket. Az ingyen tankolást a cégcsoport elektromos mobilitási programja biztosítja egészen jövő év szeptemberének végéig.
Az igazgatóság egyik tagja, Marie-Theres Thiell reményét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy Magyarországon az elektromos járműpark alvállalkozók bevonásával bővíthető, és hangsúlyozta, hogy a létesített töltőállomás egy kísérlet része. Ezzel szeretnék felmérni a létesítendő töltőállomások gyakoriságát, valamint a tankolási procedúra esetleges problémáinak kiküszöbölését.
Az átadó ünnepségen jelen volt Völlner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára is, aki elmondta, hogy a cégcsoport projektje tökéletesen illeszkedik a kormány jövőbeli stratégiájához, hiszen az elektromos járművek csökkentik a zajszennyezést, a szén-dioxid kibocsátást, valamint energiatakarékosabbak, mint a szénhidrogénekkel működő társaik. Hangsúlyozta, hogy mindezen elképzelések a fogyasztók és a szolgáltatók segítsége nélkül nem valósíthatók meg.
A sajtótájékoztató végeztével felavatták az Elmű-Émász új, interaktív bemutatótermét, amely a fogyasztóknak nyújt segítséget a hatékony energiafelhasználás céljából. Természetesen az irányvonalat a napkollektorok és a hőszivattyúk jelentik. Mindezen felül a teremben képesek a világítástechnikai korszerűsítések mellett azt is szimulálni, hogy mekkora hőszigetelése van az egyes nyílászáróknak, így a veszteségeket a rendszer ki tudja számolni.
Kevesen tudják, hogy a gépkocsifejlesztés hajnalán sokáig fej-fej mellett haladt a benzines/metanolos és az elektromos meghajtású szekerek evolúciója. A végeredményt(?) mindanyian ismerjük. Benzin, dízel, ínségesebb időkben fagáz, majd utódja az LPG s lassan ismét a villany a hajtóerő.
Miért is száll be egy áramszolgáltató ebbe a küzdelembe? Talán nem tévedünk nagyot, ha az önös érdeket keressük, ami jelen esetben szerencsésen egybeesik a nagyobb közösség érdekével. A szolgáltató érdeke a nagyobb volumenű értékesítés, még ha egyes komolytalan orgánumok szerint ezzel a "ráfizetésüket növelik" is, hiszen ezzel növelhetik üzleti eredményüket. Hogy mégis az energiatakarékosság támogatójaként találkozunk velük, az sem véletlen. A mostani világhangulatban senki sem engedheti meg magának, hogy a mértéktelen fogyasztást ösztönözze.
De! Ha az elektromos meghajtású jó hatásfokú készülékeket (és most ideérthetjük az elektromos autót is) használunk stabil, megbízható vevők, fogyasztók (akarom mondani az új nyelvezet szerint felhasználók!) leszünk. Nem élhet mindenki energetikai szigetüzemben, nem lehet mindig önellátó. Mihelyst a fogyasztás és a házilagos energiatermelés nincs szinkronban, az áramszolgáltató szerepe felértékelődik.
Kicsit nagyobb léptékben gondolkodva igaz ez az országra is. Villamos energia fogyasztásunk nem egyenletes, a hagyományos erőművek, energiatermelők pedig a zsinór-termelést szeretik. Völgyidőszakban kiváló lehetőség az energetikai gödör kitöltésére, vagy inkább betömésére a számtalan elektromos autó akkumulátora. Megmenekül a prédikálószék, nem kell tározós erőművet építeni, merta számtalan, a rendszer méretéhez mérten egyenként kicsi tároló egy hatalmas tározóként viselkedik. Ez a jelenség ugyan kevésbbé az áramszolgáltatók, inkább a magyar villamos energia rendszer szempontjából jelentős, de az előny az előny.
Tehát hajrá! Előbb-utóbb a so kis kezdeményezés elré egy kritikus tömeget, s már azon töprengek, vajon időben észrevesszük e halk elektromos autókat. Kis képzavarral ez ugyan a jövő zenéje, de addigis Rockefeller reszkess!