A cél az, hogy minden mozgókép-alkotás - legyen szó nagyjátékfilmről vagy dokumentumfilmről - saját egyedi azonosítószámat kapjon, éppúgy, ahogy az már teljesen elfogadott a könyvek világában - írja az sg.hu
A könyvek esetében, minden megjelenő kiadvány rendelkezik egy ISBN (International Standard Book Number) azonosítószámmal, míg más termékek háza táján a UPC (Universal Product Code) megjelölést használják.
Steve Weinstein, a MovieLabs elnök-vezérigazgatója kijelentette: "A legtöbb cég ma vagy a saját nyilvántartását vagy egymással nem kompatibilis rendszereket használ a szórakoztatóipari tartalmai katalogizálására. Éppen ezért nagyon nehéz a különböző adatbázisokban való rendszerezés és keresés. Az EIDR azonban a jövőben a vállalatok közötti kommunikációs interfész lehet"
A kezdeményezést a MovieLabs, a CableLabs, a Comcast és a Rovi együttesen jelentette be, rajtuk kívül pedig számos cég, köztük a Deluxe, a Universal Pictures, a Neustar, a Paramount Pictures, a Sonic Solutions, a Sony Picture Entertainment, a Walt Disney Pictures, a Warner Entertainment, a Civolution, a Vobile, illetve a szakmai és jogvédő szervezetek közül a L'institut national de l'audiovisuel (INA) és az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) is támogatja az ötletet.
A cél tulajdonképpen nem más, mint a digitális kereskedelem racionalizálása és a vásárlókkal való tranzakciók jelentős mértékű leegyszerűsítése. A vállalatok, amelyek az EIDR-rendszerbe lépnek, szabadon hozzáférhetnek a nyilvántartásban szereplő adatokhoz és tartalmakhoz, sőt, feltölthetnek saját felvételeket is. Az adatbázis ráadásul lehetővé teszi a hasonló tartalmú vagy nevű anyagok kiszűrését, keresését.