Hivatalosan is bejelentették, hogy korlátozott, 2700 darabos szériában ugyan, de elkészítik az RS3-ast. A tetszetős, és ereje teljében lévő járműről a Nürburgring-i tesztelés folyamán képek is készültek. Ezen felül agy angol internetes oldal közzé tette a belső tér egyes darabjairól készült felvételeket is. Az már bizonyos, hogy alumínium váltófülek kaptak helyet a sportkormányon, valamint az, hogy a sebességmérő számlapja 310 km/h-ig van skálázva. A tesztpilótának jó dolga volt, hiszen az ő autójába nem építettek be sebességkorlátozót. A gyár ugyanis 250 km/h-nál limitálni fogja a maximális sebességet.
A motortérben megbúvó, 2,5 literes, öthengeres szörnyeteg 350 lóerő leadására képes. Ez azért is nagy szó, mert tíz lóerő fölényt kapott a TT RS-sel szemben. Ráadásul a motor nyomatéka meghaladja a 450 Nm-t. A bődületes erőt a legújabb fejlesztésű S-tronic sebességváltómű adja tovább a négy kerekes hajtásláncnak. A nyomatékvezérelt quattro rendszer egészen nyolcvanöt százalékos erőarányt képes a hátsókerekekre irányítani, így jóval sportosabb élményt biztosít az autóban ülők számára.
A futómű természetesen elektromágnesesen vezérelhető lengéscsillapítókat tartalmaz, amik az ABS-szel közösen képesek a jármű stabilitását tökéletesen megőrizni. A hatalmas kerekek viszik le az erőt az aszfaltra, a Porsche fékek pedig a tökéletes megállásról gondoskodnak.
A jármű nagy valószínűséggel méltó ellenfele lesz a Ford Focus RS 500-nak. A német gyártó mindig is az ötajtós járművei számára biztosította a legerősebb motorokat, elkényeztetve az RS szériával a családos embereket.