A kormány tehát a KRESZ módosításával szeretné elérni, hogy a nehézgépjárművek okozta balesetek száma csökkenjen, valamint a dugók is elkerülhetőek legyenek. Már eddig is több helyen állítottak fel előzést tiltó jelzőtáblákat főként a Budapestre be-, illetve kivezető szakaszokon, igaz, azok időkorlátozás nélkül, három és fél tonna feletti össztömegű járművekre érvényesek. Az M0-s autópálya régi szakaszán is több tábla jelzi az előzés tiltását.
Jövő évtől azonban a 7500 kilogramm össztömeget meghaladó vontatók, valamint tehergépkocsik az azonos irányban kétsávos autóutakon és autópályákon reggel hat óra és este tíz óra között nem előzhetnek. Ezzel tehát szeretnék elkerülni a kamionok sokszor indokolatlanul előforduló, a forgalmat több percig, hosszú kilométereken át fenntartó, a biztonságos továbbhaladást veszélyeztető előzéseit. Az intézkedésektől azt is várják, hogy a hibás megítélés okozta belesetek miatti torlódások is nagymértékben csökkennek. Ezt talán az is segíti, hogy a KRESZ-ben azt is előírják, mekkora követési távolságot kell tartani egy, a tilalom alá tartozó tehergépkocsival. Egészen pontosan akkorát, hogy a két jármű közé egy, szintén a tilalom alá tartozó jármű biztonságosan besorolhasson.
A megoldás igen költséghatékony, hiszen a kitáblázást nem kell mindenhol végrehajtani, azt elég a határátkelőkön elvégezni.
A kormány a hétvégi ülésén döntött arról is, hogy meg kell változtatni a hétvégi kamionstop előírásait. Ezek pontosításával lehetővé tették, hogy a közüzemi és közérdekű beruházásokhoz használt tehergépkocsik, valamint a gyógyászati célú gázok szállítására szolgáló gépjárművek felmentést kapjanak a korlátozás alól. Az éves felmentési kérelem ezután a következő év január 31.-i hatállyal kiadható lesz, valamint nem csak a jármű üzembentartója, hanem a megrendelő is előterjesztheti.
A jogszabály módosításokon kívül a következő évben fokozottabb ellenőrzések várhatók a közutakon is. Az NKH munkatársai nagyon szigorúan veszik majd a sebességtúllépést, valamint a pihenőidők betartását.