Berlinben megkezdték kétszáz darab, „B" osztályú, üzemanyagcellás gépkocsi tesztelését, melyet a Mercedes-Benz F-Cell-nek nevezett el. Nagy előrelépést jelent ez a fejlesztésben, hiszen eddig az E-Cell-ek, vagyis a tisztán elektromos, akkumulátorral hajtott járműveket favorizálták, most azonban az üzemanyagcellának áldozták fejlesztési munkájukat. Igaz, már hat évvel ezelőtt is jelent meg egy „A" osztályos F-Cell kisautó, ám ez még nagyon kezdetleges volt, hiszen a cella mérete azóta negyven százalékkal a fogyasztás pedig harminc százalékkal csökkent, ráadásul a teljesítmény harmadával nőtt.
A rendszer működése nagyon biztonságos. A gyár számos teszttel igazolta, hogy baleset esetén semmilyen körülmények közepette nem képes felrobbanni az üzemanyagtartály. Ráadásul a tankolás is lényegesen gyorsabb, hiszen az elektromos autókkal szemben ez nem órákig, hanem csak három percig tart. A nagynyomású, nagyjából hétszáz báros hidrogént három perc alatt préselik a tankba. Az egy tankolással magával vihető hidrogén tömege mindösszesen csak 2,5 kilogramm. A gázt kilóra mérik, ára pedig kilenc euró kilogrammonként. A tankolt mennyiséggel az autó nagyjából 350 kilométert képes megtenni, vagyis száz kilométeren hat eurónyi üzemanyagot fogyaszt. Ez nagyjából egy ma átlagos, dízelmotoros jármű fogyasztásával egyezik meg.
A hidrogént az üzemanyagcella oxigénnel egyesíti, ez pedig elektromos áramot produkál. A cella energiájával hajtják a 136 lóerős villanymotort, melynek nyomatéka 290 Nm, és a fordulatszám tartományok bármelyikében teljes egészben rendelkezésre áll. Százas tempóra 11,4 másodperc alatt gyorsul fel a gépkocsi, ami elég lassúnak tűnhet, ám a jármű saját tömege 1,8 tonna, és az utasok a csomagokkal még 225 kg. A kocsi végsebessége ennek ellenére eléri a 170 km/h-t.
A hidrogéncellás autó tehát lényegesen gazdaságosabb mai, fosszilis üzemanyaggal működő társainál, ráadásul abszolút környezetbarát. Se káros anyag kibocsátása se zajszennyezése nincsen. Szinte hangtalanul üzemel, esetleg egy kis vízgőzt láthatunk párologni a kipufogócsövön. Az egyetlen problémát itt is a kúthálózat jelenti, hiszen hatalmas költséggel jár, viszont nélküle ezek az autók sem életképesek, hasonlóan elektromos testvéreikhez.