A város vezetése nagyon kemény intézkedéseket visz véghez. Drágítanak ugyanis a parkoláson, valamint nem mindenkinek adnak ki rendszámtáblát, és minden pekingi lakosnak csak egyetlen jármű lehet a nevén. Ezekkel a szabályozásokkal próbálnak csökkenteni a rohamosan növekvő gépjárműhasználaton, hiszen idén újabb hétszázezer autó talált gazdára a nagyvárosban, így a járműpark elérheti a 4,7 milliót. Ez hatalmas káoszhoz vezet, hiszen Peking útjai már nem bírnak el ekkora mennyiségű járművel.
Jövőre mindösszesen csak 240 ezer rendszámot osztanak ki, ezeket is sorsolással. A rendszámok nyolcvannyolc százaléka kerül majd magánszemélyekhez, tíz százalékon osztoznak meg a vállalatok és a kormányzati szervezetek, és csak két százalék jut a kereskedelmi járműveknek. Ha azonban valaki újra cseréli a járművét, a rendszámát megtarthatja, vagyis nem kell a sorsolásban részt vennie.
A vidékről érkezőket sem fogják beengedni az ötös körgyűrűn belülre a reggeli és délutáni csúcsidőszakokban. A parkolási díjakat drasztikusan fel fogják emelni, ami annyit jelent, hogy a harminc perces időszakokat most tizenöt perces egységekre fogják csökkenteni. Ez annyit jelent, hogy a pekingi autópiac drasztikus változáson fog keresztülmenni. Évente így már csak 240 ezer autót adhatnak el, vagyis rengeteg kereskedés csődbe fog menni.
A híresztelések egészen karácsonyig nem voltak száz százalékosak, azonban most már teljesen hivatalossá váltak. Ennek hatására igazi gépjármű vásárlási roham indult be, egyetlen hét alatt harmincezer jármű talált gazdára. Sokan arra panaszkodnak, hogy elfogytak a készletek, így az autószalonokban akár több hetet is kell várni a leendő tulajdonosoknak.
A városnak mindenképpen szüksége volt az intézkedésekre, hiszen öt év alatt a hatalmas fejlődésnek köszönhetően a gépjárműpark megduplázódott. Sajnos az úthálózat ekkora terhelést már nem bír ki, ezért az autósok akár órákat is ülhetnek a dugókban, amiket a rengeteg kocsi, illetve a kevésbé tapasztalt vezetők okoznak, így az agresszivitás is egyre csak nő, az pedig senkinek sem használ. A város vezetése folyamatosan fejleszti a tömegközlekedést, már a tizennegyedik metróvonalat építik meg. Azt szeretnék elérni, hogy az emberek visszaüljenek a kerékpárjaikra, azonban ez nem igazán sikerül nekik. Aki egyszer belekóstol a jóba, az nem igazán szeretné lejjebb adni, még akkor sem, ha az egészsége a tét.