Az egyik legnevesebb autópiac elemző, amerikai cég, a Ward's tehát beválasztotta a tisztán elektromos Leaf motorját az általa ítélt legjobbak listájára. Nagy szó ez, hiszen eddig ez még egyetlen villamos hajtású járműnek sem sikerült. A Nissan vezetőségét nagy büszkeséggel töltötte el a díj, és azt is elmondták, hogy olyan hajtásrendszert építettek be az autóba, melynek vezethetőségi jellemzői lenyűgözik a sofőrt, ha egy másik elektromos meghajtású járművel, vagy egy belsőégésű motorral hajtott gépkocsival hasonlítja össze.
A harmincnyolc motortípussal a tavalyi év a legnépesebb mezőnnyel rendelkezőnek számított. Voltak köztük szívó és feltöltővel rendelkező motorok is, benzin és dízelüzeműek, hibrid hajtásúak, a tisztán elektromos maghajtással büszkélkedhetők közül azonban csak a Nissan motorja gazdagította a mezőnyt. A bírák a motorok értékelésekor a működés finomságát, a zajmentességet, a méretekkel arányos nyomatékot és teljesítményt, valamint a motorok műszaki jellemzőit vették figyelembe.
A „falevélben" egy tökéletesre finomított reagálású, 109 lóerős teljesítménnyel rendelkező, váltakozó áramú szinkronmotor található, melyet a huszonnégy kilowattórás, japán gyártmányú akkumulátorcsomag forgat. Az áramátalakítót, valamint a villanymotort a Nissan saját maga fejlesztette ki. A villanymotor nyomatéka egy kétliteres turbódízeléhez hasonlítható, ugyanis 280 Nm. A teljesítményt sima, egyfokozatú fordulatszám csökkentő áttétel segítségével viszik át a kerekekre.
Az elektromos autók legfontosabb tulajdonságai között két dolgot említhetünk meg. Az egyik, hogy semmilyen szénhidrogént nem használ fel működéséhez, ezáltal szén-dioxid kibocsátása jelentősen csökken. Meg azért nem szűnik, mert a töltéshez használt elektromos áram előállításakor is keletkezik üvegházhatású gáz. A másik fontos dolog pedig az, hogy maximális nyomatékát már kezdettől fogva le tudja adni, ebből kifolyólag a kigyorsítás és az elindulás teljesen zökkenőmentes lesz. A Leaf motorja közepes fordulatszám tartományban egy hathengeres aggregáthoz hasonlítható. Mivel a hajtás tökéletes, rettentően élvezetes vezetni, sőt az előzéseket is örömmel hajthatja végre a sofőr.
A díj nem csak a motort ismeri el, hanem azt is, hogy a mai technika már kifejlődött, és elérte azt a szintet, hogy képes legyen elektromos járműveket gyártani, melyek leválthatják a belsőégésűeket.