A gondolatmenetet már tett is követte, hiszen a cég igazgatója felvette a kapcsolatot a kanadai anyavállalattal is, amely eddig biztató híreket közölt. A villamosok legbonyolultabb része, az alváz, amúgy is itthon készül, ezért már csak valamelyik jármű licencét kellene ide hozni. Az igaz, hogy a hazai nagyvárosok tenderei sorra kudarcba fulladnak, hiszen sem Miskolcnak, sem Debrecennek nem sikerült végigvinnie a kiírt pályázatot. Nagy előrelépés lenne az ügyben, ha az önkormányzatok egységes villamos típusra írnák ki a pályázatokat.
A cég vár az egyéb megrendelésekre is. Már tíz darab, harmadik generációs, felújított IC kocsit leszállítottak a MÁV Start-nak, ám a több éve napirenden lévő ötven darab kocsi felújítására szóló megrendelés azóta sem került terítékre. Pedig a felelős vezetők rendre azt hangsúlyozzák, hogy szükség van a felújításra.
Több jó hír is napvilágot látott. Az egyik, hogy újra tárgyalások folynak a Bombardier által szállított tíz Talent motorvonat lejáró karbantartási szerződések megújítása érdekében, melyre a MÁV már márciusban kiírja a pályázatot. A Dunakeszi székhelyű cég igazgatója szerint ők lennének a legalkalmasabbak a pályázatban leírtak teljesítésére.
Emellett a Bmbardier MÁV Kft. számít még a már leszállított Traxx mozdonyok karbantartására vonatkozó megbízásra is az állami vasúttársaságtól, ám egyelőre híre hamva sincs a tendernek. Ennek az lehet az oka, hogy egyelőre még folyik a mozdonyok tesztüzeme, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál való engedélyeztetése is.
A cég igazgatója szerint a MÁV nem akar kiszállni a Kft.-ből, hiszen jelentős osztalékokat tud kivenni belőle, csak azt nem érti, miért nem a vasúttársaság a fő vevőjük. Szerinte sokkal szorosabbra kellene fűzniük a stratégiai fontosságú partneri kapcsolatokat, hiszen így mindkét cég hasznot tudna kovácsolni magának az együttműködésből.