A jármű a Fusiont helyettesítheti a gyártó palettáját tovább színesítve. A B-Max B-oszlop nélkül kerül a gyártósorra. Ez azt is jelenti, hogy a beszálláshoz tolóajtó áll majd rendelkezésre. Ha minden oldalajtót kinyitunk, gyakorlatilag elénk tárul a teljes belső tér, vagyis a ki- és beszállás igazán kényelmessé válik.
Az autó hűen tükrözi a Ford irányvonalát, hiszen a karosszéria formája, az első, hatalmas hűtőmaszk, a hátsó lámpák és csomagtartóajtó is egy-egy modellre emlékeztet. A kasztni annak ellenére, hogy nem tartalmaz B-oszlopot, rendkívül merevnek bizonyult a tesztek során, így megfelel az EuroNCAP által szabott követelményeknek is. Az ajtók teljes kinyitása esetén a beszálló tér több mint másfél méter lehet, ami igazán kényelmessé teszi a beszállást és a pakolást egyaránt.
A kocsi egy teljesen új kategóriát alkot a Fordnál, hiszen csak tizenegy centivel hosszabb az ötajtós Fiestánál, ám lényegesen rövidebb a C-Maxnál. A hátsó ülések a szokásokhoz híven hatvan-negyven arányban osztottak, és lehajtásukkal hatalmas raktér nyerhető. A hosszabb tárgyak pakolásánál a tolóajtó nagy könnyebbséget jelent, hiszen oldalról is kényelmesen lehet besegíteni az éppen rakodónak.
A Ford EcoBoost motort már jól ismerhetjük, hiszen alacsony szén-dioxid kibocsátása miatt az egyik legjobb a palettán. A nagyobb hengerűrtartalmú EcoBoost motorokhoz hasonlóan a B-Maxba épített háromhengeres, egyliteres erőforrás is a dupla, oldalanként független szelepvezérlést, a turbófeltöltést és a közvetlen benzinbefecskendezést alkalmaz. Hogy tovább csökkentsék a káros anyag kibocsátást, az autó el van látva Start-Stop rendszerrel. A motor nagy sikerre számíthat, hiszen az új Focusban is bemutatkozik majd a következő évtől.
A járműtől tehát nagyobb fellendülést vár a gyártó, hiszen a kilenc évvel ezelőtt gyártásba küldött Fusion eladási számai nem igazán alakultak úgy, ahogyan azt szerették volna.