Gondoljuk végig. Reggel felébredünk, álmosan leülünk a számítógép elé, majd elképedve látjuk, hogy az egyik autógyártó rettentő kedvezményes áron árulja a járműveit. Kettőt-hármat kattintunk, némi pötyögés, és már miénk is a kocsi. Ez nagyon szépen hangzik, bár egyelőre nálunk csak keveseknek adatik meg. A Renault azonban nem hátrál meg, és az olcsóbb modelljeit Európa szerte interneten szeretné árulni.
A legelső, a világhálón kapható ilyen modell a Dacia egyik típusa lesz, melyet majd fokozatosan a többi, szintén kezdő kategóriás jármű követhet. A francia gyártó mindenképpen első helyet szeretne magának az internetes piacon, hiszen a PSA konszern nemrégiben bejelentette, hogy azt a kocsijukat, amelyik kínai koprodukcióban fognak gyártani, kizárólag az interneten fogják árusítani.
A Renault kezdő modelljeinek mostanra nagyon megugrottak az eladási mutatói, hiszen a gyártó teljes éves forgalmának már egynegyedét teszik ki a 2007-es tizenöt százalékhoz képest. A drágább modellekhez képest az olcsóbbak huszonnyolc százalékos növekedést mutatnak a tavalyi év eladási számaihoz viszonyítva.
Hatalmas sikert jelent hazánkban is a Dacia, hiszen egy műszakilag tökéletesen megfelelő, és még küllemre is elég mutatós modellt kaphatunk kevesebb pénzért, ráadásul a felszereltsége is kielégítő. Nem véletlen, hogy kedveli a magyar, hiszen -bár sok hibával ugyan- annak idején is jó szolgálatot tett a közlekedni vágyóknak. Hazánkban nem ez lesz már az első próbálkozás az internetes eladást tekintve, azonban reméljük, nagyobb sikert fog elérni.