Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Konferencia, rendezvény, díjak
Konferencia, rendezvény, díjak
Összefogás az elektro-mobilitásért
Feltöltés, start! - indul az elektromos járművek szakmai szövetsége
Az elektromos meghajtású járművek ismertsége, elterjedése, népszerűsége hazánkban egyelőre szinte a mérési hibahatár alatt van. Hosszabb-rövidebb ideje több magánszemély, társaság, oktatási intézmény felvette tevékenységi körébe a fejlesztés egy-egy szeletét, sokan kész járműveket is építettek. Mint az élet minden területén, itt is érvényes, hogy a rész-próbálkozások összehangolásával gyorsabban lehet eredményt elérni, hiszen a lelkes résztvevők nem forgácsolják szét erőiket.
Ezen az áldatlan állapoton mihamarább változtatni kell, hiszen a jövő egyik lehetséges közlekedési formájáról beszélünk. A változtatás első lépcsőjeként az együtt munkálkodásra késztetést érző szereplőket érdemes összegyűjteni, hogy egységes szervezetként, de a tagok önállóságát megőrizve vigyék előre a környezetbarát közlekedés, fuvarozás ügyét.



A Magyar Elektrotechnikai Egyesület Villamos Energia Társasága (MEE VET) szervezésében 2011. március 24-én „Feltöltés, start - indul az elektromos járművek szakmai szövetsége"
címmel megrendezettkonferencián először gyűltek össze a jelentős számban az érintettek. Elhangoztak mindazon problémák, melyek az elektromos közlekedési forma útjában állnak. Mint azt Kovács László MEE VET elnök elmondta, ma Magyarországon csak egy erős, központosított érdekképviseleti szervezet lehet a siker záloga, amely összefogja a magyar autó, akkumulátor, töltőkút és egyéb, a témához kapcsolódó gyártó szakmai ismereteit. Tóth István, a MEE VET Energiahatékonyság és elektromos jármű tagozatának vezetője hozzátette, hogy a szervezet a közlekedési hatóságokkal hatékonyan tudna kommunikálni, és szakmai gyakorlatát felhasználva a szabályozási, szabványosítási kérdésekben is olyan hozzáadott értéket adhat, melyet az egyedi szereplők nagyon nehezen.

A konferencián több cég képviselője is részt vett, meghívást kapott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkársága, képviseltette magát a VOSZ Közép-magyarországi Regionális Szervezete részéről (Inzsel Ottó) és a Széchenyi Futam szervezője is (Petis László). Mindenki egyetértett abban, hogy, kell egy közös szervezet, mely képes lehet akár nemzetközi szinten is képviselni a magyar érdekeket.

Európa számos országában közvetlenül vagy közvetetten, de támogatják azt az állampolgárt, aki elektromos autót vesz, és így tesz valamit a környezetéért. Nálunk egyelőre csak csírái vannak ennek a jó gyakorlatnak, bár az Új Széchenyi Tervben már készülnek a közlekedési ágazatot érintő támogatások. Természetesen nem kell rögtön az anyagi jellegű juttatásokra gondolni; az elektromos autót használóknak az is sokat jelenthet, ha megnyitják előttük a buszsávot, vagy ingyenessé teszik a parkolást. A kötelező felelősségbiztosítás és a teljesítményadó jelenlegi, húzós összegéről pedig ne is beszéljünk.

Az elektromos autózás elterjedése egyelőre csapdában van, hiszen akik autót vennének, azok nem teszik, mert nincs hozzá infrastruktúra, akik pedig az infrastruktúra kiépítéséért felelnének, azok azt hangoztatják, hogy nincs rá kereslet, kevés az autó. Így igazán nehéz előre lépni. Kellenek szabványok, hogy egységesítve legyen töltő és akkumulátor, éppen úgy, ahogy a jövőben a mobiltelefonoknál. Meg kell ismertetni az emberekkel az alternatív közlekedési formákat, azt, hogy a jelenlegi technológiák már tökéletesen alkalmasak a kőolaj alapú közlekedés leváltására. Erre adhat kiváló alkalmat a RENEXPO, amely kifejezetten az megújuló energiaforrásokkal, mobilitási megoldásokkal, energiatakarékossági ötletekkel foglalkozik. Az esemény 2011. május 5-7.között kerül majd megrendezésre. De a Széchenyi Futam sem maradhat ki a sorból, mely hazánk talán legnívósabb, alternatív hajtásmódokat felvonultató versenye. A futam idén április 29-én rajtol, és negyvenöt csapat hetven járműve méri majd össze tudását.

Összefoglalásul azt mondhatjuk, az akarat már megvan, a szervezetet kell megalakítani. Ebben nyújt segítséget a MEE VET, hiszen rendezvényeivel az évek folyamán felgyülemlett tudásanyagot próbálja megosztani a résztvevőkkel, valamint segítséget nyújt szakmai kérdésekben is. A magyar-mérnök.hu szintén támogatni szeretne minden olyan kezdeményezést, ami a jövőnk jobbá tételéhez akár egy kicsit is hozzájárul. Ezért megkérjük tisztelt olvasóinkat, hogy amennyiben úgy érzik, hogy tudásukat, segítségüket fel tudják ajánlani és ezzel csatlakozni szeretnének a megalakítandó szervezethez, jelezzék nekünk. Természetesen a segítségnyújtás kölcsönös, hiszen bármilyen, általunk vagy a tagok által ismert szakmai kérdésben szívesen állunk bárki rendelkezésére.

A programhoz csatlakozni a MEEVET központi irodájánál lehet.