A napokban kezdi meg hódítását Európában az angol MG. A várakozások szerint akár több tízezer vásárlóra is szert tehet a gyártó, csak egy megfelelő formatervvel kell előrukkolnia, aminek színvonala meghaladja az egyéb márkák jelenlegi típusaiét. Az MG kínai kézben van ugyan, ám Nagy-Britanniában is felállítottak egy tervezőközpontot, ahol a régi, sokat tapasztalt tervezőmérnökök dolgoznak.
A kompakt, öt ajtós MG5 látványterve igazán jól sikerült, ám még közel sem biztos, hogy eléri a Roveres időkben már megszokott minőségi követelményeket. Bár formája nagyban hasonlít a Volkswagen Golfhoz, mégis van benne valami különleges. A sok kétely ellenére a tervezők az MG5-öt ígéretes modellnek tartják. Sőt, annyira bíznak benne, hogy április közepe táján Sanghajban már be is mutatják a prototípust. Ezzel két céljuk is van: az egyik, hogy a negatív kritikákban foglaltakból előnyt kovácsoljanak, a másik pedig, hogy a SAIC, az MG jelenlegi tulajdonosa felkészülhessen az esetleges gyártásra.
Többféle motorral szerelhetik majd az MG5-öt, lesz közte kisebb és nagyobb hengerűrtartalmú is. Az azonban szinte egészen biztos, hogy a saját fejlesztésű, 1,5 literes, négyhengeres, benzinüzemű, turbófeltöltéses erőforrás felkerül majd a palettára.
A jármű gyártása valószínűleg nem csak Kínában történik majd, hanem az egykor nagyon népszerű MG-Rover longbridgei üzemében is. A tervek szerint először az angol belpiacra készülnek majd a járművek, azonban az igények kielégítése után eláraszthatják velük egész Európát. Sokan csak kósza ötletnek tartják a fellángolást, azonban a kínai tulajdonosok vakon hisznek abban, hogy gyártmányaikkal felvehetik a versenyt akár a német, francia vagy olasz típusokkal is.