Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Konferencia, rendezvény, díjak
Konferencia, rendezvény, díjak
Elektromobilok versenye
Ismét volt elektromobil verseny Miskolcon. A rendezvény fő támogatója ismét a Bosch volt, így nem véletlen, hogy a járművek hajtásáról egy-egy kéziszerszám gondoskodott.

Idén Bosch ütve-fúrógép volt a sláger, ugyanis a csapatoknak ezzel kellett hajtaniuk járműveiket. A tavalyi harmincnyolc nevezőhöz képest idén már nyolcvankét csapat nevezett a futamra. A verseny célja az volt, hogy lehetőséget adjon a jövő mérnökeinek arra, hogy megmutathassák a világnak, mire is képesek.

Az innovatív megoldását felvonultató rendezvény nem csak a fejlesztőket tömörítette egyetlen egésszé, hanem szakmai tudásukat, illetve környezettudatos gondolkodásukat is egyaránt fejlesztette. A Görgey utca mentén zajlottak a gyorsulási futamok, melyeken több mint négyszáz mérnökhallgató mérhette össze tudását. A verseny lényege az volt, hogy olyan járművet tervezzenek, amelyben egy fúrógép lítium-ionos akkumulátorok segítségével hajtja a szerkezetet, aminek a legkisebb idő alatt kell megtennie a kiszabott távolságot, vagy körversenyen kellett diadalmaskodnia.

Az előkészületekre fél év állt rendelkezésre. Először a vázat kellett megtervezni, majd a folyamat igazolásaként terveket készíteni a munkáról és képekkel illusztrálni azt. A rendszeres ellenőrzések mellett folyó munkálatokban a mérnökhallgatóknak minden tudását latba kellett vetnie annak érdekében, hogy a legtökéletesebb járgányt alkossák meg. Rengeteg magyar egyetem vett részt a megmérettetésen, és éppúgy számos külföldi csapat is rajthoz állt.

A versenyről Szujó Zoltán közvetített élőben. A négy kategóriában, vagyis a gyorsulási versenyen, a körversenyen illetve a műszaki megoldások és a közönség szavazati alapján kikiáltott győztesek szinte kivétel nélkül a hazai pálya előnyeit élvező miskolci, valamint a kecskeméti egyetem diákjai közül kerültek ki. A hét kört, vagyis a két kilométert egyetlen bokszkiállással kellett megtenni. Akadt olyan jármű is, amely képes volt a negyven kilométeres óránkénti sebességet is meghaladni.

A rendezvényt hatalmas érdeklődés övezte, több ezren voltak kíváncsiak a fejlesztők munkáira. A győzteseknek járó díj pedig nem más, mint egy stuttgarti tanulmányút volt.