Idén Bosch ütve-fúrógép volt a sláger, ugyanis a csapatoknak ezzel kellett hajtaniuk járműveiket. A tavalyi harmincnyolc nevezőhöz képest idén már nyolcvankét csapat nevezett a futamra. A verseny célja az volt, hogy lehetőséget adjon a jövő mérnökeinek arra, hogy megmutathassák a világnak, mire is képesek.
Az innovatív megoldását felvonultató rendezvény nem csak a fejlesztőket tömörítette egyetlen egésszé, hanem szakmai tudásukat, illetve környezettudatos gondolkodásukat is egyaránt fejlesztette. A Görgey utca mentén zajlottak a gyorsulási futamok, melyeken több mint négyszáz mérnökhallgató mérhette össze tudását. A verseny lényege az volt, hogy olyan járművet tervezzenek, amelyben egy fúrógép lítium-ionos akkumulátorok segítségével hajtja a szerkezetet, aminek a legkisebb idő alatt kell megtennie a kiszabott távolságot, vagy körversenyen kellett diadalmaskodnia.
Az előkészületekre fél év állt rendelkezésre. Először a vázat kellett megtervezni, majd a folyamat igazolásaként terveket készíteni a munkáról és képekkel illusztrálni azt. A rendszeres ellenőrzések mellett folyó munkálatokban a mérnökhallgatóknak minden tudását latba kellett vetnie annak érdekében, hogy a legtökéletesebb járgányt alkossák meg. Rengeteg magyar egyetem vett részt a megmérettetésen, és éppúgy számos külföldi csapat is rajthoz állt.
A versenyről Szujó Zoltán közvetített élőben. A négy kategóriában, vagyis a gyorsulási versenyen, a körversenyen illetve a műszaki megoldások és a közönség szavazati alapján kikiáltott győztesek szinte kivétel nélkül a hazai pálya előnyeit élvező miskolci, valamint a kecskeméti egyetem diákjai közül kerültek ki. A hét kört, vagyis a két kilométert egyetlen bokszkiállással kellett megtenni. Akadt olyan jármű is, amely képes volt a negyven kilométeres óránkénti sebességet is meghaladni.
A rendezvényt hatalmas érdeklődés övezte, több ezren voltak kíváncsiak a fejlesztők munkáira. A győzteseknek járó díj pedig nem más, mint egy stuttgarti tanulmányút volt.