Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Szlovák vasúti fejlesztések és megszorítások
Sikeresen zárultak azok a próbanapok, melyeken a RegioJet vasúttársaság próbajáratokat indított útjára a Pozsony-Dunaszerdahely-Révkomárom vasútvonalon -írja az Új Szó című pozsonyi napilap. Ennek ellenére a szlovák vasút több járatot is megszüntetett vasárnaptól.

A RegioJet a cseh tulajdonú Student Agency egyik leányvállalata. Április 26-28. között közlekedett próbajáratok mindegyike Bombardier Talent típusú szerelvény volt. Ezeken kedvezményes árú, ötven centes jeggyel lehetett utazni a szlovák főváros és Révkomárom közti kilencvenöt kilométer hosszú szakaszon. A „préri expressz" néven elhíresült járatok eddigi menetideje 2 óra 10 perc volt, az új szerelvényekkel azonban ez az idő 1 óra 45 percre lecsökkent.

A véglegesített jegyárak a jelenlegieknél valószínűleg lényegesen kedvezőbbek lesznek. Az utasok a pénzükért pedig gyors, kényelmes, klimatizált járatokat kapnak cserébe, ráadásul ingyenes internet hozzáférést is biztosítanak számukra a vonatokon.
A tesztek folyamán készített közvélemény kutatás szerint az utasok túlnyomó többségének nagyon tetszettek az új szerelvények. A társaság szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a járatokon megkönnyítik majd a magyar ajkú utasok helyzetét is, azonban a személyzet felvételekor nem lesz alapkövetelmény a magyar nyelv ismerete.

Sajnos rossz híreket is közölnünk kell, miszerint Szlovákiában vasárnaptól kezdve új menetrend lépett életbe, s ennek nyomán 272 járat szűnt meg. Ezen felül hatvanhét vonalon jelentős mértékben korlátozták a forgalmat. A szlovák vasúttársaság (ZSSK) közleménye szerint a megszorító intézkedésekre takarékossági okokból került sor.

A szlovák-magyar határ mentén is öt járatot érintett a rendelkezés, mely szerint abban a régióban öt járatot is töröltek.