A Duisburg-Essen Egyetem készített egy tanulmányt, mely szerint a német városokban könnyen elterjeszthetők lennének az elektromos gépjárművek. A németeknél is hasonló a helyzet, mint Amerikában, hiszen az ország gépjárműállományának mintegy tíz százalékát teszik ki az elektromos járművek. A kutatók tehát ezt az arányt vették alapul számításaikhoz.
A városokban végzett próbautak alapján ara a következtetésre jutottak, hogy egy elektromos jármű napi átlagban nagyjából harminc kilométeres távolságot tesz meg az aktuális város határain belül, így a jelenleg átlagosan elterjedt húsz kilowattórás akkumulátorpakk nagyjából négy napra elegendő egyetlen feltöltéssel. Ez azt is jelenti egyben, hogy a járművek hatótávolsági korlátaitól az átlagos használat során szinte teljes mértékben el lehet tekinteni.
A járművekhez ebben az esetben jóformán még töltőállomásra sincs szükség, hiszen a külvárosban az otthoni konnektorról is fel lehet tölteni a járművet. Azt mondhatjuk tehát, hogy átlagosan hetven hálózati csatlakozóval akár kétszáz jármű is kiválóan üzemeltethető folyamatosan. Ez azt jelenti, hogy megdőlhet a hiedelem, miszerint rengeteg városi töltőállomásra van szükség az elektromos autók elterjedésének elősegítésére.
A kutatások azt mutatják, hogy az elektromos járművek üzemeltetéséhez ötvenhétezer megawattóra plusz energia szükségeltetik, ami egy Köln méretű város és tíz százalékos elektromos jármű arány esetében 3,2 százalékos növekedést jelentene. Ezt a jelenlegi elektromos áramellátó hálózat kapacitása könnyedén ki tudja szolgálni.